سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: دلایل متعددی مثل بی‌توجهی شهروندان یزدی به پروتکل‌ها و رفت‌وآمد بیماران غیربومی سبب قرمز شدن وضعیت کرونایی یزد شد.
به گزارش صبح ساباط، ابراهیم سلمانی با اشاره به دلایل قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان یزد، گفت: تعداد مراجعان زیاد، تعداد بیماران شناسایی شده در این مدت و همچنین بی‌توجهی‌هایی که در این ایام صورت پذیرفت باعث شد که وضعیت کرونایی یزد قرمز شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد بابیان اینکه در این مدت متأسفانه رعایت پروتکل‌ها توسط شهروندان کاهش پیدا کرده است، افزود: علت‌هایی زیادی برای قرمز شدن وضعیت یزد وجود دارد اما اینکه کدام از این موارد نقش بیشتری را داشته، نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

وی یکی از دلایل اصلی حاد شدن وضعیت کرونایی شهر یزد را حضور بیماران غیربومی دانست و اضافه کرد: رفت‌وآمدهای زیاد بیماران جنوب و جنوب شرق به شهر یزد یکی دیگر از عوامل افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرستان یزد است.

بستری های مشکوک به کرونا در یزد از مرز ۴۰۰ تن گذشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه از افزایش چشمگیر آمار بستری های مشکوک به کرونا  در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۷۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد پذیرش شدند.

دکتر سلمانی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان یزد در وضعیت قرمز، شهرستان های اشکذر، اردکان و بهاباد در وضعیت زرد، سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در استان ۵۸ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۴۸ درصد گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم استانی ها رعایت شیوه نامه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند و از حضور در اجتماعات دورهمی های خانوادگی جدا خودداری کنند.

  • منبع خبر : یزد رسا