هدف و آرزوی من در زمینه هنری بویژه در بخش بازیگری؛ رساندن هنر هفتم به سعادت بشری، کمال و نیز انتقال آگاهی به مردم جامعه و داشتن سینمایی پاک و بدون رجس و فساد و پرورش افرادی دلسوز و سلبریتی‌هایی از جنس همین مردم است؛ تا درد مردم را لمس کنند.

به گزارش صبح ساباط؛ فرید پیروانیا متولد و ساکن شهر قم؛ ۲۵ ساله و اصالتا اهل استان خوزستان شهر خرمشهر میباشد. پدر او از جانبازان دفاع مقدس هم‌رزم شهید محمد جهان بوده است.

وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس رشته علوم و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) میباشد و تحصیل سطح ۱ دروس حوزوی را در کارنامه خود دارد.

عضویت در انجمن شعرای استان قم، سرودن اشعار آئینی و نویسندگی با موضوعات دلنوشته و رمان که در پیج اینستاگرام خود به اشتراک میگذارد؛ از جمله نقاط روشن زندگی هنری او می‌باشد.

پیروانیا که علاقه‌ی زیادی به بازیگری دارد و دانش آموخته استاد علی فرجام فر، مهران احمدی، مجید واشقانی (موسسه سینمایی آزاد) و هنر پیشه در زمینه بازیگری را در کارنامه خود دارد؛ به لحاظ علاقه شدیدی که به بازیگری دارد وارد حوزه‌ی هنر و دنیای بازیگری شده و به دنبال پیشرفت میباشد.

وی با اشاره به نقش آفرینی خود به عنوان یک آقازاده پولدار لاابالی در سریال “طلاق” ساخته “ابوالقاسم طالبی” و نقش مامور اطلاعات در سریال آقازاده “بهرنگ توفیقی” به نقش خود به عنوان مکمل روحانی در سریال “بزرگمردان کوچک” ساخته “فرزام رحمانی” و فیلم سینمایی “آپاراتچی” ساخته “ابوذر نوروزپور” درباره تجربه بازی در نقش روحانی گفت: برای تست رفته بودم که کارگردان این ٢ سریال به دنبال یک روحانی جوان بود و چهره بنده را مناسب این نقش دانست و توانستم اکت خوبی داشته باشم.

پیراونیا درباره نوع بازی واقع گرایانه‌ی خود توضیح داد: بازیگران زیادی را در این نقش دیدم و به هر دلیل مورد پسند بنده واقع نشدند چرا که فی‌الواقع بیننده با آنها ارتباط نمی‌گیرد و عمده‌ترین دلیل این ضعف بیگانگی بازیگران با اصول بازیگری است.

وی گفت: بازی در نقش روحانی تفاوت‌هایی دارد که این شخصیت را از سایر کاراکترها متمایز می کند. وقتی حضور در نقش یک روحانی را می پذیرید باید مراقبت بیشتری از رفتار کردار گفتار خود داشته باشید. به طوریکه شما زیر ذره بین هستید و ادای دیالوگ، حرکات و حتی راه رفتن ملیحانه یک طلبه، طریقه گفتار یک انسان خداشناس مذهبی در بازی این شخصیت با دیگر نقش‌ها متفاوت است. یک روحانی واقعی که سخنور خوبی هم باشد؛ با ادای هر کلام اثر می‌گذارد و سخن او اثرگذاری بالایی در شنونده دارد. به همین دلیل بازیگری که نقش چنین فردی را بر عهده می‌گیرد باید بتواند این توانایی را به مخاطب فیلم و یا سریال نشان دهد و منتقل کند.

این هنرمند خوش استعداد ضمن تشکر از همسرش به لحاظ حمایت‌های معنوی؛ از نقش آفرینی خود در فیلم بلند جشنواره‌ خارجی خبر داد و بیان داشت: هدف و آرزوی من در زمینه هنری بویژه در بخش بازیگری؛ رساندن هنر هفتم به سعادت بشری، کمال و نیز انتقال آگاهی به مردم جامعه و داشتن سینمایی پاک و بدون رجس و فساد و پرورش افرادی دلسوز و سلبریتی‌هایی از جنس همین مردم است؛ تا درد مردم را لمس کنند.