معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به افزایش موارد بستری های استان یزد و قرار گرفتن شهرستان های استان در وضعیت قرمز در روزهای اتی هشدار داد.
به گزارش صبح ساباط، دکتر نوری شادکام با اشاره به روند صعودی بستری های بیمارستان های استان گفت: نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور روسا و مدیران بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه استان، رئیس سازمان نظام پزشکی، مدیران بیمه استان و مسئولان حوزه ستادی درمان و بهداشت در سالن همایش های باقرالعلوم برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست هماهنگی های لازم برای افزایش تخت های بستری هم در بخش های عادی و هم در بخش های  مراقبت های ویژه در کلیه  بیمارستان های استان یزد انجام شد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در یک هفته اخیر روزانه ۲۵ نفر به تعداد موارد بستری در استان افزوده شده است  و با توجه به افزایش موارد بستری، در اینده نزدیک سایر شهرستان ها نیز در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، روند بستری بیماران در روزهای اینده همچنان صعودی خواهد بود و با هماهنگی های انجام شده در صورت افزایش موارد بستری به بیش از ۱۰۰۰ نفر نیز مشکلی در ارائه خدمات به بیماران در خصوص امکانات درمانی و دارو نخواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به انجام واکسیناسیون در استان تصریح کرد: واکسینه شدن افراد به معنای ایمنی صد درصد و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی نیست و احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به کرونا نیز وجود دارد اما شدت ابتلا کمتر و فوت بیمار رخ نمی دهد.

  • منبع خبر : یزد رسا