فرماندار مهریز با اشاره به ضرورت مشارکت اقشار مختلف برای مدیریت منابع آبی در این شهرستان، گفت: بحران آب و خشکسالی اساسی ترین مشکل در این شهرستان است.

به گزارش صبح ساباط، رضا زارع‌زاده، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته که باعث پایین رفتند سطح آبهای زیر زمینی و  دبی چاهای  شده است.

وی افزود: انجام ساخت و سازهای بی رویه در مهریز قطعاً مصرف آب شرب در این شهرستان را نسبت به سالهای گذشته افزایش داده  که مدیریت آن در گرو همراهی و همکاری مستمر شهروندان است.

فرماندار مهریز در ادامه با اشاره به این‌که در این شهرستان ۳۰۰ آبادی و روستا با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: به منظور مدیریت صحیح منابع آبی در شهرستان مهریز با تشکیل ستاد بحران مقرر شد چاه‌هایی که از مدار خارج شدند به چرخه اصلی خود بازگردانده شود.

زارع زاده تصریح کرد: چاهایی که امکان استفاده برای آب آشامیدنی را ندارد برای فضای سبز استفاده و چاهای که امکان استفاده آب شرب را دارند بعد از مراحل کلر زنی با لوله کشی به منازلی که داری مشکل آب هستند هدایت می‌شود.

وی عنوان کرد: ادارات و دهیاری‌های شهرستان مهریز موظفند هرگونه وسایل مورد نیاز اداره آب و فاضلاب شهرستان مهریز را برای رفع بحران آب شهر و روستا تأمین و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار مهریز در پایان از همشهریان خواست با توجه به پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان در مصرف آّب صرفه جویی و به درست از آن استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس