سرپرست اداره کل زندان‌های یزد تعداد زندانیان در این استان را سه هزار و 391 نفر دانست و گفت: 85 درصد زندانیان استان یزد مشغول کسب مهارت در دوره‌های حرفه آموزی هستند.

به گزارش صبح ساباط، حسین سبزواری در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های خبری جشنواره عدلیه استان که به صورت آنلاین برگزار شد، در خصوص وضعیت شیوع کرونا در زندان‌های یزد، اظهار کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در زندان‌های استان یزد صفر است.

وی با بیان این‌که وضعیت شیوع کرونا در زندان‌ها بهتر از شیوع این ویروس در جامعه است، افزود: زندان های استان یزد قبل از شیوع کرونا هم قرنطینه بودند.

سرپرست اداره کل زندان‌های یزد در ادامه آمار زندانیان این استان را سه هزار و ۳۹۱ نفر دانست و گفت: ۴.۲ درصد تعداد کل زندانیان استان یزد بانوان هستند.

سبزواری مواد مخدر را جرم اول زندانیان در استان یزد عنوان و تصریح کرد: بیشترین فراوانی سنی زندانیان استان یزد با ۴۰ درصد آمار ارزیابی شده محکومین ۳۹ تا ۳۳ سال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ کرامت انسانی را از جمله اولویت‌های جدی مدیریت زندان در استان یزد دانست و بیان کرد: در حوزه تدوین برنامه‌های فرهنگی زندان‌های یزد، تمرکز بر ترویج معارف اهل بیت و قرآن کریم است.

سرپرست اداره کل زندان‌های یزد در خصوص وضعیت تحصیلی زندانیان مقیم این استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ درصد زندانیان در استان یزد دارای تحصیلات ابتدایی و یک درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و دکتری هستند.

وی نرخ بازگشت به زندان در استان یزد را کاهشی دانست و افزود: ۵۶ درصد زندانیان در داخل محیط زندان مشغول به کار و ۸۵ درصد نیز در دوره‌های حرفه آموزی در حال گذراندن دوره مهارتی هستند.

سبزواری در پایان حضور گروه‌های جهادی در داخل زندان‌های استان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان یزد آماده هرگونه همکاری با موسسات و گروه‌های جهادی برای تقویت ارائه خدمت به زندانیان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس