معاون خدمات بیمه‌ای کشاورزی استان یزد: گرچه گلخانه داران علاقه چندانی برای بیمه گلخانه خود ندارند، اما حادثه هیچگاه خبر نداده و ممکن است محصولات آنان دچار خسارت سنگینی شود.
به گزارشصبح ساباط، عنایتی در ارتباط تصویری زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در حال حاضر بیمه محصول گلخانه‌ای خیار و گوجه فرنگی در کل استان فراهم است و امکان خرید این بیمه نامه وجود دارد.

 

وی افزود: کشاورزان و گلخانه داران انگیزه لازم برای خرید بیمه گلخانه را ندارند و علت آن هم اینست که گلخانه یک محیط ایزوله بوده و در برابر شرایط محیطی سرما و گرما و سایر عوامل محافظت شده است و مخاطراتی که سایر محصولات کشاورزی که در هوای آزاد پرورش می‌یابند را ندارد.

 

معاون خدمات بیمه کشاورزی استان اظهار داشت: دلیل دیگر اینست که حوادث مترقبه که در استان‌های دیگر رخ می‌دهد در سال‌های اخیر در استان یزد به وقوع نپیوسته و بر این اساس گلخانه داران برای خرید بیمه تمایلی نشان نمی‌دهند.

 

عنایتی ادامه داد: بر اساس رسالتی که برعهده صندوق بیمه کشاورز داریم، با بزرگان تولیدکننده محصولات گلخانه صحبت کرده و نیاز‌های آنان را پرسیدیم و با تکیه بر توان کارشناسی خودمان دستورالعملی را تهیه کرده و به صندوق بیمه ارسال کردیم تا انگیزه گلخانه داران برای استفاده از بیمه افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: ما آرزو می‌کنیم که حوادث غیرمترقبه در استان یزد رخ ندهد، اما این امکان وجود دارد که حادثه‌ای رخ داده و محصول و سرمایه از دست برود، بنابراین از گلخانه داران می‌خواهیم برای خرید بیمه اقدام کنند.

عنایتی گفت: بخش عمده حق بیمه را دولت پرداخت کرده و یک خدمت حمایتی به شمار می‌آید. در حد توان کمک می‌کنیم تا ریسک در بخش کشاورزی را کاهش داده و به تولید کمک کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد