نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسب روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، سید جلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت بستر ورود افراد غیر بومی به روستا‌ها را فراهم و انتفاع روستا‌ها را سلب کرده است.

او با بیان اینکه روستا‌ها یکی پس از دیگری در حال فروپاشی است افزود: ساخت خانه‌های ویلایی، ساخت و ساز غیر مجاز، ترافیک آخر هفته، خوش نشینی، مهاجرت جوانان به شهر‌ها و خشکسالی‌های ممتد از عوامل موثر بر تغییر وضعیت روستا‌های استان است.

میرمحمدی با اشاره به بحث اشتغال در روستا‌ها خاطرنشان کرد: باید اشتغال در روستا را به سمت دامپروری، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی کشاورزی و گردشگری سوق دهیم تا وضعیت فعلی روستا‌ها حفظ شود.

محمود زارع، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها نیز با اشاره به اینکه اقتصاد روستاییان، اقتصاد خرد کشاورزی است گفت: جذابیت شهر و همچنین عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با شغل‌های روستایی ازعوامل مهاجرت روستاییان به شهر است.

این مسئول آب، گاز و راه را از زیر ساخت اساسی روستا‌های استان برشمرد و بیان داشت: تا پایان دولت دوازدهم، ۹۵ درصد روستا‌های استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

او ادامه داد: ۱۸ مجتمع آبرسانی در سطح روستا‌های استان یزد فعال هستند که مجتمع امام حسین خضر آباد از جمله آنهاست.

زارع با تاکید بر اینکه تاکنون ۹۰ سند در حوزه اشتغال زایی از طرف سازمان بودجه و برنامه ریزی تهیه شده است تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نهاد‌های همچون ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت از اقدامات بسیار خوب در حوزه روستایی برای محرومیت زدایی برشمرد.

او همچنین استقرار بنیاد علوی در شهرستان بهاباد را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه روستایی دانست.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان