سرپرست صندوق کارآفرینی امید در یزد گفت: از سال 97 تاکنون 396 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان یزد پرداخت شده است.
پرداخت  390 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی روستایی در یزد

به گزارش صبح ساباط، امین خوش‌قامت، با بیان این‌که صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد حمایتی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط در سطح کشور فعالیت دارد، اظهار کرد: این صندوق از سال ۹۷ تا کنون ۴۱۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی افزود: ۴۸ فقره از این تسهیلات در حوزه بنیاد شهید به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، بهزیستی ۱۳ فقره به مبلغ ۱۴میلیارد و ۴۰۰ میلون ریال، کمیته امداد ۵۰ فقره به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال و در حوزه صندوق‌های خرد محلی که همان زنان روستایی است ۱۴ فقره به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلون رریال تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در استان یزد با اشاره به امضای تفاهم نامه‌های همکاری بین ادارات و سازمان‌های مختلف به دنبال تحقق هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی، گفت: در مجموع تفاهم نامه‌های امضا شده ادارات و سازمان‌ها با صندوق توسعه ملی ۷۸۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

خوش‌قامت با بیان این‌‌که از محل پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته ۷۱۶ فرصت شغلی جدید در استان یزد ایجاد شده است، اظهار کرد:‌ در سفر رئیس جمهور به استان یزد هم ۱۱۹ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، و ۳۴۶ فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به یزدی‌ها پرداخت شده است.

وی در پایان هدف از تشکیل این صندوق را حمایت از کسب و کارهای روستایی، ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ایجاد مهاجرت معکوس عنوان کرد و افزود: ۹ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان یزد در بخش کشاورزی، ۴۵ درصد در بخش صنعت و ۴۶ درصد در حوزه خدمات پرداخت شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس