معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد ضمن اعلام خبر توزیع ۱۸ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان، گفت: تاکنون موردی از آنفلونزا در استان یزد گزارش نشده است.

به گزارش صبح ساباط، دکتر شریفی گفت: از هفتم مهرماه ایمن سازی علیه ویروس انفولانزا در استان اغاز و تاکنون ۱۸ هزار دوز واکسن انفولانزا به افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است. وی ادامه داد: از این تعداد، ۸ هزار دوز به خانم های باردار، ۴ هزار و ۵۰۰ دوز به کارکنان شاغل در حوزه های بهداشت و درمان در بخش های دولتی، خصوصی و خیریه، ۳ هزار و ۵۰۰ دوز  به افراد مبتلا به بیماری های خاص، ۱۰۰۰ دوز به سالمندان ساکن در اسایشگاه ها و هزار دوز به جانبازان تزریق شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی یزد افزود: خانم های باردار، سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری های خاص از قبیل سرطان، دیالیز، تالاسمی، پیوند و مبتلایان به تالاسمی گروه های پرخطر دریافت واکسن انفولانزا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مورد ازمایشگاهی ثابت شده ای از ابتلا به انفولانزا  در استان گزارش نشده است. معاون فنی مرکز بهداشت ستان یزد خاطر نشان کرد: دور جدید توزیع واکسن انفولانزا در استان یزد شروع شده و تا ده روز اینده افراد واجد شرایط می توانند به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر شریفی تاکید کرد: واکسن انفولانزا ایمنی در برابر کرونا ویروس در افراد ایجاد نمی کند و مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در سطح شهر است.