مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن اعتراض شدید نسبت به تخریب بافت تاریخی اردکان؛ گفت: انتظار می‌رود در اوضاع فعلی که تمام شرائط تحت تاثیر کرونا واقع شده است؛ نهادهای مردمی از جمله شورای شهر و موسسه‌های مردم نهاد در پی حفظ آثار تاریخی باشند.

به گزارش صبح ساباط؛ سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تخریب یکی از بناهای تاریخی در بافت تاریخی شهر اردکان خبر داد و گفت: تخریب در بافت تاریخی اردکان را بر نمی‌تابیم و در این راستا از هیچگونه اقدام از جمله اقدامات حقوقی کوتاهی نمی‌کنیم.

فاطمی این بنای تاریخی را خانه‌ای مربوط به دوره ایلخانی دانست و افزود: با وجود اینکه این خانه در فهرست آثار ملی ثبت شده است؛ توسط عوامل و تجهیزات شهرداری این شهر تخریب شده است که جای تاسف و نگرانی است و این در حالی است که انتظار می‌رود تا در اوضاع فعلی که تمام شرائط تحت تاثیر کرونا واقع شده است؛ نهادهای مردمی از جمله شورای شهر و موسسه‌های مردم نهاد در پی حفظ این آثار باشند.

وی در آخر از اقدام حقوقی علیه مسببان این تخریب خبر داد و تاکید کرد تمام توان خود را در راستای احقاق حقوق تضییع شده‌ی بنای تاریخی و ارزشمند بکار گرفته خواهد شد.