بیش از ۱۳ هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش صبح ساباط،، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مددجویان زیر پوشش سالمند هستند، گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار “اکرام منزلت سالمندان” باهدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی ، به منظور تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

محمد شجاعان افزود: بیش از ۱۳ هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به محور‌های اصلی تکریم سالمندان، گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان ازجمله محور‌های اصلی تکریم سالمندان است.

وی با بیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، ادامه داد : این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران ، خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

شجاعان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند ازجمله برنامه‌های این نهاد در این هفته است.

وی افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در ادامه به نیاز‌های اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و افزود : تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیاز‌های ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیاز‌ها به سالمندان کمک کنند.

  • منبع خبر : کمیته امداد یزد