بازار نابه سامان شیر وتخم مرغ و قیمت‌هایی که هر روز بالاتر می‌رود.

به گزارش صبح ساباط، در روز‌های اخیر شاهد افزایش بی رویه قیمت برخی کالا‌های اساسی مانند تخم مرغ و شیر بوده ایم.

بطوری که در ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بیش از هزار تومانی شیر هستیم و امروز هم گزارش میدانی نشان داد هرکیلو شیر با قیمت چهار هزار و هفتصد  تومان و حتی بالاتر به فروش می‌رسد.

قیمت تخم مرغ هم با افزایش بی رویه همراه بوده است و هر شانه تخم مرغ که درهفته اخیر ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسیده است هم اکنون بالای ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در این میان دامداران هم از قیمت بالای نهاده‌های دامی گلایه‌مند هستند.

معاون بازرگانی صنعت معدن وتجارت استان یزد با اشاره به اینکه بحث تولید کننده و مصرف کننده است، گفت: باتوجه به مشکلاتی که در بحث نهاده‌ها  وافزایش قیمت تمام شده شیروتخم مرغ  بود و اینکه  بحث هم کشوری است و در استان نشستی  داشتیم .
افشارپور افزود: تصمیم بر این شد که برای قیمت نهاده‌ها جهادکشاورزی، نحوه تامین و تخصیص نهاده‌ها و قیمت  را بررسی کندو، چون کمبود داریم و باید در بازار خریداری شود قیمت شیر و تخم مرغ هم بالا می‌رودو جهادکشاورزی می بایست این عوامل را بررسی و آنالیز کند.
وی یادآور شد: همچنین مقرر شد: جهادکشاورزی گزارشی از آنالیز قیمت تمام شده نهاده‌ها اماده و از طریق استانداری یزد به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن وتجارت ارسال کند.
معاون بازرگانی صمت اضافه کرد: در کشور هم برای تامین نهاده و تخصیص ارز و استفاده از کل ظرفیت کشور برای تامین نهاده در حال برنامه ریزی و پیگیری‌های هستیم و قرار است تا چند روز آینده اگر قرار است قیمت گذاری انجام شود از آنجا مشخص شود و پس از اعلام کشوری به سوی تعیین قیمت ونظارت برویم.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما