معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:با وجود بحران کرونا آموزش همچنان ادامه دارد.

به گزارش صبح ساباط، مرآت امین الرعایا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر استان یزد از نظر وضعیت سواد آموزی جزو سه استان برتر کشور است.

او تصریح کرد: با صدور فرمان امام خمینی در سال ۵٨ مبنی بر مبارزه با بی سوادی این امر شدت بیشتری یافت و در حالی که نیمی از جمعیت کشور در اوایل انقلاب بی سواد بودند، امروزه آمار باسوادی بزرگسالان در کشور به ٩۵ درصد و در استان یزد به ٩٨ درصد رسیده است.

امین الرعایا ادامه داد: دستیابی به این مهم حاصل تلاش پیشکسوتانی است که در مسیر سواد آموزی از بدو تاسیس این نهضت تاکنون فعالیت داشته اند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به سابقه نهضت سوادآموزی، گفت: در سال ١٣۴۴ کنفرانسی در تهران تشکیل و در آن نمایندگان ٨۶ کشور جهان حضور داشتند.

او افزود: در این کنفرانس بر اساس پیشنهاد ایران، مقرر شد تا هر ساله بخشی از هزینه‌های نظامی و جنگی کشور‌ها صرف پیکار با بی سوادی شود که بازدهی آن به مراتب بیشتر و تاثیرگذارتر است.

امین الرعایا ادامه داد: از آن پس روز ١٨ شهریور مصادف با ٨ سپتامبر به عنوان روز جهانی سواد آموزی معرفی شد و هر ساله سازمان یونسکو بر اساس شعاری که مطرح می‌کند، فعالیت‌های آموزشی و سواد آموزی کشور‌ها را در مسیر آن شعار هدایت می‌کند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: شعار امسال یونسکو آموزش و یادگیری در بحران کوئید ١٩ است. به این معنا که با وجود مشکلات ناشی از شیوع بیماری امر آموزش و یادگیری ادامه داشته و متوقف نمی‌شود.

امین الرعایا ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا تلاش شد تا نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری در استان به صورت ده نفره و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران