رئیس آموزش و پرورش بافق گفت: مدارس کلیه مقاطع تحصیلی بافق از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می شود و دانش آموزان به صورت حضوری آموزش می بینند.

به گزارش صبح ساباط، محمد رضا قاسم زاده رئیس آموزش و پرورش بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولویت با کلاس‌های حضوری است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز از الزامات محسوب می‌شود.

او افزود: مدارس از ۱۵ شهریور ماه برای تمامی پایه‌ها به صورت حضوری آغاز می‌شود و کلاس‌ها دایر خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش بافق تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد پنج هزار و ۷۱۱ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

قاسم زاده ادامه داد: در مقطع ابتدایی بیش از شش هزار دانش آموز و در مقطع متوسطه بیش از دو هزار و ۷۰۰ دانش آموز قطعی ثبت نام شده اند.

او با بیان اینکه کلاس‌ها باتوجه به تراکم دانش آموزان به صورت زوج و فرد دایر می‌شود، گفت: مدارسی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند (مثل مدارس روستایی) کلاس‌ها را با حضور تمامی دانش آموزان برگزار می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش بافق ادامه داد: آموزش حضوری و چهره به چهره بهترین شیوه است و به اولیا این اطمینان را می‌دهیم که برای رعایت شیوه نامه‌ها کوتاهی نمی‌کنیم.

قاسم زاده با بیان اینکه شبکه شاد را به عنوان مکمل در کنار آموزش حضوری خواهیم داشت، بیان داشت: با اپراتور‌های مختلف صحبت شده، سیم کارت شاد به دانش آموزان داده شود و استفاده از اینترنت در شبکه دانش آموزی هم رایگان شده است.

او در پایان اضافه کرد: فقط دانش آموزانی که در سامانه سناد احراز هویت و ثبت نام شده اند از سیم کارت شاد استفاده می‌کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران