کارشناس ناظر سرمایه گذاری در سازمان برنامه و بودجه گفت: صاحبان طرح‌های اشتغالزایی در صورت داشتن سابقه چک برگشتی، از حوزه تخصیص اعتبار خارج می‌شوند.

به گزارش صبح ساباط، مهدیه افتخاری کارشناس ناظر سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح‌هایی واجد شرایط تخصیص اعتبار در زمینه اشتغالزایی هستند که در بانک مربوطه مصوب و یا منعقد شده باشند.

او افزود: طرح‌هایی که به دلیل نداشتن وثیقه و یا داشتن سابقه چک برگشتی، واجد شرایط لازم نیستند کنار گذاشته شده و اعتبار دریافت نمی‌کنند.

افتخاری ادامه داد: همچنین باید توجه داشت طرح‌ها و پروژه‌های ملی در حوزه اختیارات استان نبوده و نباید در کارگروه استان مطرح شوند.

کارشناس ناظر سرمایه گذاری در سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: همچنین در بسیاری از موارد طرح‌های اشتغالزایی خصوصاً در زمینه دامداری که متقاضی دریافت وام بودند، به علت افزایش هزینه‌های دامی و یا هزینه‌های ساخت وساز از دریافت وام اعلام انصراف کردند.

او ادامه داد: بانک‌ها باید حوزه تخصیص اعتبار را مشخص نموده و کارآفرین لازم است بداند که اعتبار دریافتی مربوط به هزینه ساخت و ساز، یا هزینه خرید دام و یا هر دو مورد است.

افتخاری تصریح کرد: با توجه به موارد مذکور، طرح‌های اشتغالزایی باید به درستی مورد پایش قرار گرفته و طرح‌های مصوب و منعقد شده در بانک ها، در اولویت قرار گیرند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران