رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان یزد: استفاده از ابزارهاي نوين تامين مالي براي هزينه كرد در طرح هاي عمومي يكي از راه حلهاي مواجهه با مشكل كمبود بودجه است.
به گزارش صبح ساباط به نقل روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان یزد؛ سید مجتبی حسیتی‌پور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در جلسه پيشرفت طرح بازارچه صنایع دستی یزد كه با حضور شهردار يزد، رئيس شوراي اسلامي شهر، رئيس كمسيون عمران شورا، مدير كل اوقاف و امور خيريه و نماينده اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان یزد برگزار شد؛ از اعلام آمادگي این سازمان در جهت تعريف طرحهاي مشاركتي با روش هاي جديد تامين مالي خبر داد.
بنابر این گزارش وي در ادامه گفت: در زماني كه كمترين درآمد نفتي را داريم استفاده از روشهاي تازه اي نظير تهاتر، سكوك، و اوراق مشاركت اسلامي براي تامين مالي فعاليت هاي عمراني درحال انجام است و خوشبختانه تا امروز دولت، تامين مالي اوراق را در سررسيد مقرر در دستور كار خود داشته است.
حسيني پور طرح بازارچه سنتي صنايع دستي جنب شاهزاده فاضل و بازار اصلي را يكي از طرح هاي موفق مشترك در شهر يزد عنوان كرد و گفت بدنبال تعريف طرح هاي تازه و استفاده از ظرفيت هاي ديده شده در قانون بودجه هستيم.
وي در اين رابطه خواستار استفاده پروژه حمل و نقل ريلي بين شهري با استفاده از ابزارهاي نوين تامين مالي با مشاركت شهرداري ها شد.
وي افزود: اجراي طرح مشترك با اداره كل اوقاف و امور خيريه استان، ميراث فرهنگي، دستگاههاي وزارت نيرو و شهرداري  با موضوع “گردشگري آب” در قالب بازديد گردشگران از آب انبارها، يكي ديگر از پيشنهادهاي سازمان مديريت و برنامه ريزي است.
حسینی‌پور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: درسي كه پديده كرونا ويروس به ما داد ضرورت تاب آوري در بخش گردشگري است.
سيد مجتبي حسيني پور با اشاره به اينكه همواره پشتيان جدي رونق گردشگري در استان بوده ايم؛ افزود: موضوع كرونا ويروس نشان داد بايد نقاط آسيب پذيرمان را در حوزه گردشگري شناسايي و اصلاح كنيم.
دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ادامه داد: نگاهي كه دارد در استان عوض مي شود و در سند آمايش هم آنرا برجسته كرده ايم تنوع بخشي در حوزه گردشگري استان است.