به گزارش صبح ساباط، محمدعلی مکرمی با اشاره به این مطلب که هنوز درحدود ۱۰ درصد یزدی ها برای تعویض کارت ملی خود اقدام نکردند گفت: مردم می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و با ارائه اصل شناسنامه، آدرس و کدپستی محل سکونت ثبت نام اولیه […]
به گزارش صبح ساباط، محمدعلی مکرمی با اشاره به این مطلب که هنوز درحدود ۱۰ درصد یزدی ها برای تعویض کارت ملی خود اقدام نکردند گفت: مردم می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و با ارائه اصل شناسنامه، آدرس و کدپستی محل سکونت ثبت نام اولیه کرده و به دنبال آن با گرفتن عکس زنده و اسکن اثر ده انگشت دست، ثبت نام خود را تکمیل کنند البته پیشثبتنام اولیه از طریق گوشی موبایل یا دفاتر کافی نت هم امکان پذیر است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد درباره چگونگی درخواست صدور کارت هوشمند ملی برای مرتبه دوم هم اظهار داشت: در صورت گم شدن کارت هوشمند ملی، برای درخواست صدور کارت مجدد، پیش ثبت نام و تکمیل مراحل فوق فقط در ادارات ثبت احوال انجام می شود .
وی با بیان اینکه امسال هیچگونه تغییری در هزینه صدور کارت هوشمند ملی نداشتیم ابراز داشت: مراجعه کنندگان برای دریافت این کارت باید همان مبلغ سال گذشته را (۲۵۰۰۰ تومان به حساب خزانه +کارمزد دفتر پیشخوان دولت )پرداخت کنند.
تمهیدات اتخاذ شده برای صدور کارت هوشمند ملی جانبازان و معلولین
مکرمی در خصوص تدابیر این سازمان برای رفع مشکلات معلولان و سالمندان در زمینه صدور کارت هوشمند ملی گفت: برای جانبازان دارای معلولیت و کلیه معلولان و سالمندانی که توانائی مراجعه به دفاتر پپشخوان یا ادارات ثبت احوال را ندارند ایستگاه سیار پیش بینی شده که این عزیزان در یزد می توانند با شماره تلفن های ۳۸۳۴۰۸۴۰ و ۳۸۲۴۳۹۳۰ تماس گرفته و حضور ایستگاه سیار در منزل را درخواست کنند .افرادی هم که اثر انگشت ندارند یا امکان اسکن اثر انگشت وجود ندارد می توانند به نزدیکترین اداره ثبتاحوال مراجعه کنند تا پین کد برایشان تعریف شود.
مدیرکل ثبت احوال استان در پاسخ به این سوال که افرادی که اقدام به تعویض کارت ملی خود کرده اما هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند چگونه می توانند امور اداری خود را انجام دهند گفت: سازمان ثبت احوال با همه ادارات و دستگاهها مکاتبه داشته تا با رسیدی که فرد در زمان ثبت نام کارت ملی دریافت میکند بتواند امور اداری خود را انجام دهد ضمن اینکه مردم میتوانند سربرگهایی را که به عنوان کد رهگیری و جایگزین کارت ملی به آنها ارائه شده در صورت پارگی و فرسودگی به محل درخواست و ثبت نام برده و تعویض کنند.
امضاء تفاهم نامه برای کاربردی کردن کارت هوشمند ملی
این مقام مسئول پیرامون زمان بهره برداری و کاربردی شدن کارت هوشمند ملی اظهار داشت: کارگروهی در دولت برای کاربردی شدن کارت هوشمند ملی تشکیل شده، تفاهمنامه ای بین سازمان ثبت احوال کشور و برخی از بانکها و سازمانها امضاء شده تا از کاربردهای این کارت استفاده شود . همچنین برنامه تجمیع کارت های هوشمند را در آینده ی نزدیک و در صورت افزایش سطح تحویل کارت به شهروندان خواهیم داشت.
منبع یزدرسا
Thursday, 12 December , 2024