به گزارش صبح ساباط، سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: شایعه فضای مجازی با سوء استفاده از موضوع روز جامعه و با بهره‌گیری از جملات جذاب و اغواکننده بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و اهداف خاص را دنبال و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی و با هویت‌های کاذب اقدام به انتشار این گونه […]

به گزارش صبح ساباط، سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: شایعه فضای مجازی با سوء استفاده از موضوع روز جامعه و با بهره‌گیری از جملات جذاب و اغواکننده بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و اهداف خاص را دنبال و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی و با هویت‌های کاذب اقدام به انتشار این گونه اخبار می‌کنند.

به گزارش عصر پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: کاربران تحت هیچ شرایطی به شایعه در شبکه‌های اجتماعی دامن نزنند و اخبار و وقایع را عاقلانه به اشتراک بگذارند و همچنین دقت داشته باشند که اخبار را با هر موضوع و عنوان از منابع معتبر و صحیح دریافت و دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران حتما شواهد را بررسی کنند و منابعی که در آنها نام نویسنده آمده است ،  بررسی کنند و نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه جعلی بودن خبر باشد.

رییس پلیس فتا یزد گفت: با این حال به دیگر اخبار و گزارش‌ها نیز توجه کنید، اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده می‌تواند نشانه جعلی بودن مطلب باشد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه انتشار هرگونه اخبار کذب در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشابه و هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) اعلام  کنند.