به گزارش صبح ساباط، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از تیرماه ۹۸ تاکنون با توجه به سفر مقامات قضایی به یزد سال پر کاری را داشته ایم وی  افزود: ورودی پرونده به دستگاه قضایی از تیرماه سال گذشته تا ابتدای تیرماه امسال ۴۲ هزار و ۴۷۲ پرونده بوده است که شاهد کاهش […]

به گزارش صبح ساباط، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از تیرماه ۹۸ تاکنون با توجه به سفر مقامات قضایی به یزد سال پر کاری را داشته ایم

وی  افزود: ورودی پرونده به دستگاه قضایی از تیرماه سال گذشته تا ابتدای تیرماه امسال ۴۲ هزار و ۴۷۲ پرونده بوده است که شاهد کاهش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

دهشیری همچنین کاهش ورودی پرونده را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضا استان دانست و تصریح کرد: این کاهش ورودی، دقت و سرعت رسیدگی در پرونده‌ها را افزایش داده که سبب افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه ابلاغ‌های دادگستری یزد در بازه یک‌ساله در استان، ۹۰ درصد الکترونیکی بوده است، عنوان کرد: این کار سبب صرفه‌جویی در هزینه و وقت شد و اگر هزینه هر اوراق چاپی را ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، ۲۸۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است.

دهشیری با بیان این که بیشترین اتهام در استان سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عدی و ضرب‌وجرح عمدی بوده است و تصریح کرد: در کنار کاهش پرونده‌های ورودی، ۱۴ درصد کاهش ثبت‌نام شکایت در دادگستری استان را هم داشتیم.

وی در ادامه گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۹۶ حکم محکومیت جایگزین حبس در یزد صادرشده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۳۱ درصدی را داشتیم و قضات به جایگزین‌های حبس روی آوردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف ۱۹۶.۸ هکتار از اراضی مرتبط با مسکن و شهرسازی در طول یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ارزش این اراضی بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

دهشیری تهیه پرونده شناخت، تشکیل اتاق فکر، بررسی اتقان آرا، طرح راه‌اندازی واحد صیانت و سلامت اداری و واحد سلامت و صیانت قضایی در راستای مبارزه با فساد، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمان‌های مختلف مانند دوران کرونا و استفاده از اساتید مجرب حوزوی و دانشگاه و همچنین برگزاری سه نشست عمومی نقد ازجمله این طرح‌هایی است که در طول یک سال گذشته توسط دادگستری استان اجراشده است.