به گزارش صبح ساباط؛ طی روزهای اخیر خبری مبنی بر موافقت سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت مجلس شورای اسلامی با فعالیت معدن دره زرشک در سایت‌های مختلف خبری استان یزد خبری ساز شد. بر همین اساس برخی از فعالین محیط زیست و حامیان این حوزه طی جلسه‌ای با میرمحمدی دغدغه خود و […]

به گزارش صبح ساباط؛ طی روزهای اخیر خبری مبنی بر موافقت سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت مجلس شورای اسلامی با فعالیت معدن دره زرشک در سایت‌های مختلف خبری استان یزد خبری ساز شد.

بر همین اساس برخی از فعالین محیط زیست و حامیان این حوزه طی جلسه‌ای با میرمحمدی دغدغه خود و مردم این منطقه را منتقل نمودند.

در این دیدار نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به اینکه من هیچگاه به طور مطلق فعالیت و یا عدم فعالیت معدن دره زرشک را تایید نکردم؛ بیان داشت: هم‌زمان با آغاز بکار مجلس یازدهم در رابطه با معدن دره‌زرشک جلسات و مکاتبات متعددی با اعضای شورای شهر تفت، اعضای دهیاری دره‌زرشک، مسئولین استانی و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که در برخی موارد نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر نیز حضور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بنده نماینده مردم هستم و نه نماینده دولت؛ اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات گسترده‌ای را در خصوص معدن دره زرشک در برنامه کاری خود قرار داده‌ام و در طول این مدت بیش از ۲۰۰ صفحه مستندات مختلف را در این زمینه گرد آوری کرده‌ام و در حال حاضر منتظر دریافت استعلام و نظر کارشناسی سازمان آب و فاضلاب استان یزد هستیم و نهایتا نظر کارشناسان امر ملاک موضع گیری خواهد بود و چنانچه نظر کارشناسان امر بر عدم فعالیت این معدن باشد ما نیز آنرا به صورت شفاف و صادقانه به مردم اعلام و نهایتا نظر مردم ملاک خواهد بود.

علیرضا عابدینی دبیر انجمن شهر هوشمند نیز که در این جلسه حضور داشت؛ با تاکید بر این نکته که استان یزد به غیر از حوزه معدن در سایر حوزه‌ها نیز مستعد سرمایه گذاری است؛ فعالیت معدن در هر شکل ممکن را همراه با آلایندگی‌های زیست محیطی دانست و اظهار داشت: چرا سرمایه‌گذارانی که ادعای دلسوزی برای استان یزد و مدعی رفع بیکاری و اشتغالزایی هستند؛ در حوزه‌های دیگر از قبیل فناوری و اطلاعات سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟
عابدینی تاکید کرد: در یزد جوانان مستعدی هستند که در صورت حمایت می‌توانند این استان را به قطب صنعت‌های پول‌ساز و پاک تبدیل کنند.

خاطر نشان میگردد؛ در این دیدار فعالین و حامیان محیط زیست نکته نظرات و دغدغه‌های خود را بیان داشتند و از نماینده مردم میبد و تفت خواستند تا در مورد معدن دره‌زرشک با تامل بیشتر بر روی خواسته مردم این منطقه مبنی بر عدم فعالیت این معدن اقدامات لازم را انجام دهد.