به گزارش صبح ساباط، «محمدرضا زارع ده‌آبادی» مدیر مخابرات منطقه یزد به مناسبت هفته ارتباطات در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد؛ از سرمایه گذاری ۶۱۱ میلیارد ریالی مخابرات یزد در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: با این اقدامات، خدمات‌رسانی مخابرات افزایش قابل توجهی یافته است. زارع ده‌آبادی […]

به گزارش صبح ساباط، «محمدرضا زارع ده‌آبادی» مدیر مخابرات منطقه یزد به مناسبت هفته ارتباطات در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد؛ از سرمایه گذاری ۶۱۱ میلیارد ریالی مخابرات یزد در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: با این اقدامات، خدمات‌رسانی مخابرات افزایش قابل توجهی یافته است.

زارع ده‌آبادی ضریب نفوذ اینترنت خانگی در یزد را ۲۷.۲ درصد بیان و تصریح کرد: در حال حاضر استان  از این لحاظ دارای ۱۲۵ هزار و ۶۶۵ پورت پرسرعت مشغول به کار است و با توجه به ضریب نفوذ این بخش در جایگاه‌های سوم کشوری قرار گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه  ۱۰۰ درصد جاده های اصلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد، افزود: همچنین ۶۴۳ کیلومتر از خطوط ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد که نزدیک به ۷۰ درصد آن را شامل می‌شود.

زارع ده آبادی اضافه کرد: به مناسبت هفته ارتباطات ۷۹ پروژه مخابراتی در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب در سطح استان آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان این که تمام روستاهای استان یزد به اینترنت شرکت مخابرات دسترسی کامل دارند، افزود: با توجه به این موضوع لازم است که مردم روستاها برای استفاده بهتر از زیرساخت های ارتباطی و کاهش هزینه ها، به سمت استفاده از آن بروند.

با اشاره به این که هم اکنون پهنای باند تلفن همراه ۶۰ گیگ و تلفن ثابت ۴۰ گیگ در استان است، گفت: خوشبختانه به لحاظ پهنای باند در استان مشکلی نداریم و در ایام کرونا بیش از ۶۰ درصد از این ظرفیت خالی بود.

این مقام مسئول در حوزه ارتباطات استان در ادامه  اظهار کرد: مصرف دیتای استان در اوقات معمول قریب ۱۷ گیگ بود که ایام کرونا به حدود ۲۵ گیگ در دیتای ثابت و در تلفن همراه تا ۱۰ گیگ افزایش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سرعت اینترنت مخابرات و همراه اول در استان یزد پایین است ، عنوان کرد: به هیچ عنوان سرعت اینترنت مخابرات و همراه اول از دیگر سرویس دهنده‌ها پایین‌تر نیست و در برخی از سرویس‌ها بسیار بیشتر هم هست ولی در اوایل شیوع کرونا با افت مواجه بودیم که بلافاصله خرید IP مشکل حل شد بر کیفیت اینترنت افزوده شد.

زارع خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی موارد از جمله سامانه شاد آموزش و پرورش اختلاتی وجود داشته باشد که این مشکل به دلیل درخواست های میلیونی کاربران و از سوی سرورهای وزارت آموزش و پرورش است.

مدیر مخابرات منطقه یزد اجرای طرح فیبر نوری  و جایگزینی آن با کابل مسی با توجه به افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی تا چهار برابر از دیگر اقدامات شرکت است که  با توجه به امکان اجرای این طرح برای واحدهای نزدیک به مراکز، سه  هزار و ۴۹۸ مشترک سال گذشته از این امکان برخوردار شدند که امسال فعال تر و جدی تر آن را دنبال خواهیم کرد.