انتصاب سرپرست دانشگاه یزد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی قاسم بریدلقمانی را به عنوان سرپرست دانشگاه یزد منصوب کرد. منصور غلامی همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات محمدصالح اولیا رئیس سابق دانشگاه یزد در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. اولیا هفته گذشته با حکم رضا اردکانیان وزیر نیرو، به عنوان معاون […]

انتصاب سرپرست دانشگاه یزد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی قاسم بریدلقمانی را به عنوان سرپرست دانشگاه یزد منصوب کرد.

منصور غلامی همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات محمدصالح اولیا رئیس سابق دانشگاه یزد در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. اولیا هفته گذشته با حکم رضا اردکانیان وزیر نیرو، به عنوان معاون تحقیقات و منابع انسانی این وزارتخانه منصوب شد.

آغاز طرح ملی اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی زنان روستایی یزد

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: مرحله سوم طرح ملی بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی زنان و دختران روستایی این استان آغاز شد.

آزاده دهقان عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مرحله، دختران و زنان ۴۵ روستای استان زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

آغاز برداشت زردآلو در استان یزد

اکبر شیخ علیشاهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: برداشت زردآلو از ۲ هزار و ۷۰۸ هکتار باغ‌های استان با پیش بینی ۳۹ هزار و ۶۵۳ تن محصول آغاز شد که این میزان نسبت به سال زراعی ۹۷ – ۹۶، حدود ۲۰ درصد افزایش دارد.

ادارات یزد، فضاهای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش را تخلیه کنند

استاندار یزد با اشاره به اینکه تعدادی از فضاهای آموزشی استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد: در صورت نیاز، این فضاها تخلیه تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

محمدعلی طالبی شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در متن قانون تخلیه فضای‌های آموزشی مرتبط با این نهاد به نیاز مبرم تاکید شده است، افزود: این موضوع باید مدنظر مسئولان استان قرار گیرد.

آغاز ساخت و تکمیل بخشی از راههای ارتباطی خاتم

فرماندار خاتم از آغاز عملیات ساخت کمربندی جنوب شرقی شهر هرات و باند دوم کمربندی شهر مروست در این شهرستان خبر داد.

فرجام فاضلی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اولویت اول شهرستان، تکمیل راه‌های مواصلاتی است که در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد، گفت: راه‌های ارتباطی در خاتم با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی استان‌های یزد، فارس، کرمان و اصفهان باید از ایمنی و آسفالت باکیفیتی برخوردار باشد.

مباحث مربوط به تقسیمات کشوری در یزد با دقت ویژه ای پیگیری می‌شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: با تاکید استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مباحث مربوط به تقسیمات کشوری در استان با دقت نظر ویژه و به صورت کاملاً کارشناسی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

سیدمهدی طلایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قوانین و مقررات تقسیمات کشوری در حوزه‌های مختلف از جمله تشکیل استان و شهرستان یا جابجایی مناطق متفاوت است، افزود: برخی از این قوانین نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر مصوبه هیأت دولت را نیاز دارد و برای برخی موارد نیز در سطح وزارت کشور تصمیم گیری می‌شود.

در روزهای گذشته ساکنان یکی از مناطق روستایی استان یزد، الحاق به یکی از شهرستانهای استان، غیر از شهرستانی که هم اکنون در محدوده آن قرار دارند را با مراجعه به استانداری مطرح کرده بودند.

اجرای ۲۰ برنامه به مناسبت هفته قوه قضائیه در یزد

رئیس کل دادگستری یزد گفت: ۲۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه در این استان پیش بینی و به صورت ویژه اجرا می‌شود.

غلامعلی دهشیری در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان افزود: حضور کارشناسان و مسئولان دادگستری در نمازجمعه و سخنرانی آنها پیش از خطبه‌های نماز، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کارکنان و خانواده‌های آنها و اجرای برنامه‌های آموزش پیشگیری برای مردم از طریق همایش‌ها اهم برنامه هاست.

وی تعامل بیشتر با اصحاب رسانه با برگزاری نشست‌های مطبوعاتی، حضور کارشناسان دادگستری در برنامه‌های صدا و سیما برای رفع مشکلات حقوقی مردم را از دیگر برنامه‌های دادگستری در هفته قوه قضائیه ذکر کرد.

آئین یادبود، روضه خوانی و ترحیم در ساعات غیر اداری برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در نامه‌ای به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تاکید به فرمانداران و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشدن مراسم‌های یادبود، روضه خوانی، ترحیم و … در ساعات اداری با هدف اجرای جامع و کامل طرح تکریم ارباب رجوع در سازمان‌ها و نهادهای دولتی را خواستار شد.

احمد ترحمی بهابادی در این نامه اجرای جامع و کامل طرح تکریم ارباب رجوع در سازمان‌ها و نهادهای دولتی با هدف بهره وری، کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها و ارتقا فرهنگ کاری را مستلزم حضور تمام وقت مدیران و کارمندان در محل خدمت بیان و بر برگزاری سایر برنامه‌ها در ساعات غیر اداری تاکید کرد.

پارک شادی یزد در ۲۰ سال گذشته، تغییری نکرده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در مورد مسائل و تفریحی و شادی مردم نباید شعاری رفتار کرد گفت: وسایل پارک بازی “شادی” طی ۲۰ سال گذشته تغییری نکرده است.

سپنتا نیکنام در کمیسیون خدمات شهری که با موضوع ساماندهی و بهبود وضعیت پارک شادی شهر یزد برگزار شد افزود: اصلی ترین مکان تفریحی نسل جدید ما به شکل ۲۰ سال پیش باقی مانده است و لازم است وسایل جدید به آن اضافه فروش بلیط هم هوشمند سازی شود.

بهره مندی افزون بر ۱۳ هزار سالمند از خدمات کمیته امداد یزد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۶۲۵ خانوار سالمند شامل ۱۳ هزار و ۸۵۸ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

محمدحسین جمال پور با بیان اینکه ۳۹ درصد خانوارهای تحت حمایت، سالمند هستند، افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی، بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان است.

قانونمندی و مشارکت حداکثری، اولویت‌های ستاد انتخابات یزد است

احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در آئین معارفه معاون فرماندار تفت گفت: سلامت، قانونمندی، امنیت و مشارکت حداکثری، چهار اولویت ستاد انتخابات استان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۱۳۹۸ است.

خشونت و اختلاف، بیشترین موضوع تماس با تلفن ۱۲۳ بهزیستی یزد است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی یزد گفت: بحران‌های روان شناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و نیز اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان است.

جمال پایه دار با بیان اینکه خدمات ارائه شده از طریق تلفن اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، ۳۷ درصد افزایش یافت، افزود: در این سال تیم سیار اورژانس اجتماعی به سه هزار و ۵۰۱ نفر خدمات ارائه داد ضمن اینکه اغلب فعالیت اورژانس به نسبت سال قبل در مجموع رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

میبد، شایستگی عنوان شهر جهانی زیلو را دارد

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: عشق و علاقه مردم میبد به هنر زیلوبافی و تلاش آنان برای حفظ این هنر باعث شد تا عنوان شهر جهانی زیلو با شایستگی‌هایی که در این زمینه در میبد وجود دارد، برای این شهر ماندگار شود.

غدا هیجاوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های زیلو و موتابی در بخش بفروئیه میبد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مطمئن هستم که مردم میبد سعی و تلاش خود را در سایه همکاری برای حفظ این عنوان خواهند کرد.

پرداخت ۱,۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی یزد

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد از پرداخت هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۷ به ۲ هزار و ۴۲۵ واحد تولیدی خبر داد و گفت: ۳۷۱ میلیارد تومان این تسهیلات به ۲۱۵ واحد از طریق این کارگروه پرداخت شده است.

محمدرضا علمدار یزدی روز دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان تسهیلات، ۹۶۳ میلیارد تومان به صورت مستقیم توسط بانک‌ها به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری پرداخت شده است.

مصرف ۷۵ درصد برق یزد در صنعت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: ۷۵ درصد برق مصرفی این استان در بخش صنعت مصرف می‌شود و با توجه به پیش‌بینی رشد مصرف در سال جدید اجرای مدیریت مصرف در جامعه ضروری است.

محمدحسن صباغزادگان روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه یزد افزود: رشد مصرف انرژی صنایع بزرگ استان در ۲ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵ درصد است که این روند بیانگر رونق تولید است.

گردهمایی زرتشتیان جهان در «چک چک» اردکان

بر اساس آئین کهن زرتشتیان، هر سال از ۲۴ تا ۲۸ خردادماه، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های زرتشتیان جهان در محل زیارت پیر سبز اردکان یزد به نام «چک‌چک» شکل می‌گیرد.

چک چک یا زیارتگاه پیر سبز یکی از مهمترین زیارتگاه‌های زرتشتیان جهان است که در ۴۳ کیلومتری شرق اردکان استان یزد واقع شده است.

همدلی قوا، بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند

وزیر دادگستری گفت: هم اکنون وفاق خوبی بین سه قوه وجود دارد و این همدلی و همکاری می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

سیدعلیرضا آوایی شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: کشور در حال حاضر در شرایط بی‌سابقه و یا کم سابقه‌ای است و این بخاطر همکاری و همدلی همه قوا و هوشیاری مردم و مسئولان اجرایی کشور در تمام بخش هاست.

سهم زیاد بانوان میبد در توسعه هنر زیلوبافی

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با تجلیل از بافت زیلو توسط بانوان میبد همراه با فرزندانشان گفتد: در زمان ارزیابی این هنر (۱۳۹۷) برای انتخاب این شهر به عنوان شهر جهانی زیلو، بیشتر آقایان به بافت زیلو مشغول بودند و الان بانوان جوان با تلاش و جدیتی که دارند، سهم بیشتری در توسعه، پیشرفت و رونق این هنر اصیل ایرانی کسب کرده‌اند.

غدا هیجاوی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و جشنواره طرح و نقش زیلو در میبد افزود: امروز، برای من مملو از حوادث و اتفاق‌های خوب مانند افتتاحیه ۲ کارگاه زیلوبافی در میبد بود که موجب خوشحالی است بعد از ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی زیلو این اتفاق مهم رخ داده است.

مقابله با کوه خواری و زمین خواری در تفت بطور ویژه پیگیری می‌شود

فرماندار تفت گفت: مقابله با کوه خواری و زمین خواری در اولویت کاری ما قرار دارد تا به حداقل برسد و در جلسه‌ای که با منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد این مهم به صورت ویژه پیگیری شده و خواهد شد.

محمد محامدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران مرکز استان و تفت افزود: در حریم و بستر رودخانه، تعرضاتی صورت گرفته و افرادی با مجوزهای قانونی و سند به ثبت رسیده، اقدام به تعرض کرده‌اند.

فرآیند کارگروه امور زیربنایی یزد الکترونیک می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تأکید بر تمرکز بازآفرینی شهری در حوزه مسکن گفت: به عنوان نمونه پیشگام در کشور، برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای الکترونیکی شدن فرآیند کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی انجام شده است.

محسن صادقیان در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران، مشاوران و مدیران کل مرتبط استانداری با اشاره به «فرماندار محوری» برنامه‌ها یادآور شد: توزیع اعتبار سال ۹۸ اولویت بندی شد و کاهش پروژه‌های عمرانی با توجه به وضعیت اعتبار و تخصیص بودجه مورد توجه قرار دارد.

تشکیل ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در یزد

نخستین نشست ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، دوشنبه شب با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد تشکیل شد.

با توجه به حوادث مهمی که از ششم الی ۱۲ تیرماه توسط آمریکا برای کشور ما رقم خورده این هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

آغاز برداشت محصول کلزا در یزد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: برداشت دانه روغنی گیاه کلزا از حدود ۳۰۰ هکتار مزارع این استان آغاز شد و پیش بینی می‌شود که ۲۵۰ تن این محصول برداشت شود.

محمد علی حاتمی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به ازای هرکیلوگرم ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وزیر دادگستری: صیانت از قضات جوان، وظیفه مسئولان قضائی است

وزیر دادگستری گفت: صیانت از قضات دادگستری وظیفه اصلی مسئولان قضائی است و وظیفه دارند با صیانت از آنها به ویژه قضات جوان، از انحراف آنها جلوگیری کنند.

سیدعلرضا آوائی روز سه شنبه در جمع مسئولان عالی قضائی یزد با بیان اینکه نوع خدمت قضات به گونه‌ای است که قدرت بالایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد افزود: متأسفانه این قدرت می‌تواند برای هر انسانی زمینه ساز لغزش باشد بنابر این بر ماست با صیانت از آنها، قضاتی پاکدامن تحویل جامعه دهیم.

وزیر دادگستری از چند واحد تولیدی استان یزد دیدن کرد

وزیر دادگستری به همراه استاندار یزد، معاونان و جمعی از مسئولان اجرایی استان روز سه شنبه از چند واحد تولیدی استان یزد در قطب صنعتی شهرستان اشکذر دیدن کرد.

سیدعلیرضا آوائی از کارخانه آرمان سلولز در شهرک فولاد شهرستان اشکذر و همچنین کارخانه موتورسیکلت و شرکت یزد تایر بازدید و در جریان مسائل، مشکلات و تولید این واحدها قرار گرفت.

جشنواره قصه گویی «یکی بود، یکی نبود» در یزد شروع به کار کرد

چهارمین جشنواره قصه گویی «یکی بود، یکی نبود» با رویکرد فرهنگی عصر سه شنبه در تالارشرف الدین علی یزدی به مدت چهار روز و در چهار بخش کودک و نوجوان، بار اولی‌ها، پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها و برگزیدگان پیشین شروع به کار کرد.

به گفته «آمنه اولیا» در این جشنواره ۴۲ قصه روایت می‌شود، داوری آثار توسط کودکان و نوجوانانی که دوره قصه گویی را طی کرده‌اند انجام می‌شود.

سرپرست بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد معرفی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز سه شنبه دکتر سید علی میرحسینی را که ۳۴ سال دارد، به عنوان سرپرست بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد معرفی کرد.

محمود نوری شادکام با قدردانی از خدمات دکتر آقایی متخصص بیهوشی که از آذر سال ۹۲ تاکنون عهده دار ریاست بیمارستان یادشده بود، گفت: در شرایطی قرار داریم که به دلیل مشکلات مالی دوره خاصی برای ارائه خدمات درمانی و انجام خدمات با کیفیت مطلوب روبرو هستیم باید با احساس مسئولیت و همکاری هم انجام خدمات مطلوب درمانی پیگیری شود.

وزیر دادگستری: تنظیم ارتباط مردم با نظام باید بر مبنای قانون باشد

وزیر دادگستری گفت: ارتباط حکومت و نظام باید برای مرد م قابل پیش‌بینی باشد تا مردم بتوانند برای ارتباط با نظام برنامه ریزی و خود را بدون توجه به تغییر دولت‌ها و سلایق با قانون تنظیم کنند.

سید علیرضا آوائی شامگاه سه شنبه در پنجمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد که با حضور عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد؛ ممکن هست گاهی اوقات تصمیمات شتاب‌زده و یا اشتباهی گرفته شود، این تصمیمات به صورت مستقیم با مردم مرتبط هست، لازم است در صورتی که اشتباهی در تصمیم‌گیری‌ها دیده شد حتماً تذکر داده شود تا نسبت به رفع آن اقدام گردد.

واحدهای تولیدی یزد در اولویت واگذاری معادن دولتی قرار گیرد

استاندار یزد با انتقاد از واگذاری برخی معادن به واحدهای تولیدی خارج از استان و افزایش خام فروشی مواد اولیه گفت: به منظور تأمین خوراک واحدهای فرآوری، در واگذاری معادن دولتی، واحدهای تولیدی استان در اولویت باشد.

محمدعلی طالبی سه شنبه شب در پنجمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد که با حضور وزیر دادگستری و عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این استان با حدود ۱.۴ درصد جمعیت کشور، سهم ۲.۳ درصد از اقتصاد ملی بدون نفت را به خود اختصاص داده و در سرانه تولید هم دومین استان است.

چادرملوی اردکان برای هفت هزار نفر شغل ایجاد کرده است

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: بیش از سه هزار نفر در واحدهای تولید گندله و فولاد این مجتمع مشغول کارند که با در نظر گرفتن چهار هزار نفری که در معدن چادرملو به فعالیت مشغولند، کل اشتغال مستقیم ایجاد شده از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکای آن بیش ازهفت هزار نفر است.

محمود مصری نژاد روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه گندله سازی و فولادسازی چادرملو در اردکان افزود: ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی چادرملو در شهرستان اردکان، ۳.۴ میلیون تن است که سال گذشته ۳.۷ میلیون تن گندله در این مجتمع تولید شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید گندله این مجتمع به چهار میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

آغاز برداشت گندم در استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: برداشت محصول گندم هفته جاری از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان آغاز شده است.

سید جمال سجادی پور روز چهار شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان ابرکوه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برداشت گندم توسط ۴۰ دستگاه کمباین و ۲۸۰ دستگاه دروگر انجام می‌شود.

۱۰۸ مگاوات کاهش بار برق مصرفی یزد از سوی صنایع ثبت شد

سخنگوی کاهش پیک بار برق یزد گفت: در روز رزمایش سراسری پیک بار انرژی الکتریکی که روز دوشنبه هفته جاری در ساعت ۱۵ در استان انجام شد با همکاری واحدهای صنعتی و تولیدی ۱۰۸ مگاوات کاهش بار برق مصرفی به ثبت رسید.

محمد فراتی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پیک غیر همزمان بخش توزیع دیروز (سه شنبه) در ساعت ۱۲ روز ۲۸ خرداد برابر ۸۷۸ مگاوات و پیک همزمان با شبکه سراسری در ساعت ۲۱ روز قبل از آن ۸۶۶ مگاوات بود.

واگذاری امور به افراد توانمند، حلال مشکلات مردم است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: واگذاری مدیریت‌های اجرایی به افراد با انگیزه، توانمند، متدین و متخصص در بخش‌های مختلف در حل بسیاری از مسائل و مشکلات اساسی جامعه تأثیرگذار است.

حجت الاسلام کاظم راشد یزدی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان مهریز افزود: خدمت به مردم در نظام اسلامی رسالت سنگینی است که از عهده همه افراد بر نمی‌آید و باید شایستگان در صدر امور اجرایی قرار گیرند.

۹۰ درصد ساخت و سازهای یزد از طریق شبکه غیررسمی انجام می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد اظهار داشت: خیلی از ساختمان‌های یزد با نقشه و نظارت مهندسان ساخته می‌شود اما در قالب شبکه‌هایی که رسمیت ندارد، بر همین مبنا تنها ۱۰ درصد ساختمان‌ها بر اساس روال رسمی تعریف شده در قانون ساخته می‌شود و ۹۰ درصد آن از طریق شبکه غیررسمی انجام می‌شود.

مهدی سالاری روز چهارشنبه همراه نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی یزد در بازدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان مدعی شد: در یزد شرایط ساختمان سازی نسبت به سایر نقاط کشور خاص تر است به گونه‌ای که فضای غیررسمی ساخت و ساز خیلی بیشتر از فضای رسمی فعال است و شاید از لحاظ ساخت و ساز غیرمجاز، یزد یکی از پرتخلف ترین شهرهای کشور باشد.

انتخاب اعضای حقیقی شورای اطلاع رسانی با نظر سایر اعضا

استاندار یزد با تاکید بر اهمیت جایگاه شورای اطلاع رسانی استان به خصوص در برهه کنونی گفت: پنج عضو حقیقی این شورا در نشست بعدی شورا و با نظر سایر اعضا و در نظرگرفتن جوانب مختلف و دقت ویژه انتخاب می‌شوند.

شورای اطلاع رسانی استان با رویکرد جدید ابلاغی وزارت کشور که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، دارای ۱۶ عضو ثابت (۱۱ عضو حقوقی و پنج عضو حقیقی) است و دیبرخانه آن در اداره کل روابط عمومی استانداری استقرار دارد.

ترویج عدالت در جامعه، وظیفه همگانی است

استاندار یزد با تبیین اهمیت عمومی شدن مفهوم عدالت به لحاظ فکری و فرهنگی گفت: ترویج عدالت در جامعه وظیفه و مسئولیتی همگانی است و هر کسی در جایگاه خود باید مروج آن باشد.

محمد علی طالبی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان یزد افزود: البته فعالان حوزه روابط عمومی در راستای تبیین و ترویج مفهوم عدالت و کمک به اجرای آن در جامعه نقش و وظیفه مهمی بر عهده دارند.

فعالیت ۱۰۰ مرکز خصوصی آمبولانس در کشور

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ مرکز آمبولانس در بخش خصوصی کشور فعالیت می‌کنند گفت: از این تعداد ۵۰ مرکز در تهران، خدمات ارائه می‌دهند.

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نخستین همایش مدیران مراکز آمبولانس خصوصی کشور در یزد با بیان اینکه مجوز برای فعالیت آمبولانس‌های بخش خصوصی براساس سطح بندی دانشگاه علوم پزشکی صادر می‌شود افزود: تعرفه بخش خصوصی این مراکز واقعی نیست که باید کمک کنیم اصلاح شود، گرچه این مراکز باید همکاری کنند که کمترین تغییر را داشته باشند.

اضافه شدن سه هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس گفت: سه هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳۵ فروند بالگرد با عنایت دولت تدبیر و امید به مجموعه اورژانس ۱۱۵ کشور افزوده شده است.

“پیرحسین کولیوند” عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: تعداد آمبولانس‌های کشور قبل از فعالیت دولت و تدبیر و امید، ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه بود که هم اینک به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

آب و محیط زیست، مهمترین مؤلفه طرح آمایش سرزمین در یزد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین در یزد گفت: قطره قطره آب در این استان طلاست و آب و محیط زیست مهمترین مؤلفه این طرح است که باید به صورت ویژه مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

کرامت الله زیاری شامگاه چهارشنبه در شب فرهنگی یزد با عنوان «سرمایه ریزی آمایشی سرزمین» سخن می‌گفت، این استان را به لحاظ منابع آبی در وضعیت بحرانی توصیف کرد و افزود: همچنین ملاحظات رفاهی و امنیتی از دیگر مؤلفه‌های مهم در تدوین سند آمایش برشمرد.

درایت مقام معظم رهبری و بصیرت ایرانیان، آمریکایی‌ها را زمین گیر کرد

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: درایت مقام معظم رهبری، بصیرت و همراهی آحاد مردم ولایی و انقلابی ایران زمین در ۴۰ سال گذشته سبب زمینگیر شدن آمریکایی‌ها و شکست توطئه‌های مختلف آنها و استکبار جهانی علیه نظام اسلامی شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه شب در همایش استادان بسیجی یزد که در سالن دانشگاه پیام نور این استان برگزار شد، افزود: رکن رکین نظام اسلامی، ۲ عنصر رهبری و مردم هستند و به رغم ترفندهای مختلفی که استکبار جهانی با به کارگیری تمام ابزارها و اهرم‌ها علیه انقلاب انجام داده متحمل شکست و رسوایی شدند و این مدیون هوشیاری و حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

فراخوان دومین جشنواره پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد با همکاری تعدادی از ارگان‌های دولتی و فرهنگی استان در نظر دارد دومین جشنواره پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد (رسانه‌های الکترونیک برخط) را به صورت استانی برگزار کند.

این جشنواره در رشته‌های یادداشت، عکس، خبر، مصاحبه و گزارش برگزار و در هر بخش سه نفر حائز رتبه برتر خواهند بود که به نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره، نفر دوم سه میلیون ریال و لوح سپاس، نفر سوم نیز مبلغ دو میلیون ریال و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

عامل انسانی، علت اصلی واژگونی خودرو است

رئیس پلیس راه استان یزد، علت اصلی واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی را عامل انسانی (راننده) اعلام کرد.

سرهنگ مسعود قانعی در واکنش به وقوع سه فقره واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان یزد در ۱۲ ساعت گذشته که منجر به مصدوم شدن ۱۴ سرنشین این خودروها شد به خبرنگار ایرنا گفت: قطعاً علت اصلی واژگونی خودرو، خود راننده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در یزد، نیازمند تلاش‌های فرابخشی

استاندار یزد با تاکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گفت: موفقیت در این حوزه نیازمند تلاش‌های فرابخشی است و برای تحقق این مهم از مدیران و کارکنان همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و اداری انتظار می‌رود، فراتر از وظایف بخشی خود تلاش کنند.

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۸ مصوبه‌ای درباره فعالیت‌های بخش «یزد، پایتخت کتاب ایران» در استان مشاهده نشده است، افزود: فعالیت‌ها در این زمینه باید شفاف‌تر، عمومی‌تر و با اطلاع رسانی مطلوب‌تر انجام شود و برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادها در کارگروه‌های مختلف به تصویب برسد.

بحث آینده پژوهی، آب و محیط زیست در سند آمایش یزد ضعیف است

استاد برنامه ریزی و آمایش دانشگاه تهران گفت: مباحث مهمی همچون آینده پژوهی، محیط زیست، آب و مهاجرت در سند آمایش سرزمین تدوین شده یزد ضعیف است و برای تقویت آن باید ناظر قوی علمی و دانشگاهی مدنظر باشد.

کرامت الله زیاری روز پنجشنبه در پنجاهمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین در یزد اظهار داشت: آمایش از سیاست‌های اسکان است که باید مناطق حفاظت شده، ملاحظات جغرافیایی و امنیتی در آن لحاظ شود.

کشف افزون بر ۹۸۳ میلیارد ریال فرار مالیاتی در یزد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یزد گفت: از تیر ماه ۱۳۹۷ تاکنون ۹۸۳ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال فرار مالیاتی در این استان کشف که با دستور قضائی روند پرداخت انجام شد.

علی‌اکبر شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون توضیح بیشتر در این ارتباط افزود: در این مدت با همکاری مردم و پیگیری مسئولان و اقدام به موقع شاهد آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی ملی و انفال در استان بوده‌ایم.

بیشترین موارد وقوع جرم در یزد مشخص شد

رئیس کل دادگستری یزد گفت: ۱۰ جرمی که از تیر ماه ۱۳۹۷ تاکنون در استان بیشتر به وقوع پیوست، شامل سرقت مستوجب تعزیر، تصادف، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در اثر بی‌مبالاتی، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، نگهداری و مالکیت موادمخدر، خیانت در امانت و افتراست.

غلامعلی دهشیری روز پنجشنبه در آستانه هفته قوه قضائیه (اول الی هفتم تیر) افزود: فراوانی جرم سرقت در این استان به خاطر کتمان گزارش‌های نیروی انتظامی در مقطعی از زمان، شرایط اقتصادی و مساله اعتیاد است.

جشنواره‌های فصلی به ارتقای آثار رسانه‌های یزد کمک می‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برگزاری جشنواره‌های فصلی حرکتی لازم و ضروری است و موجب ایجاد انگیزه، رقابت سالم و ارتقای وضعیت رسانه‌ها و مطبوعات این استان می‌شود.

مجید جوادیان زاده شامگاه پنجشنبه در آئین رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره فصلی رسانه‌های استان افزود: برخلاف گذشته که هر سال فقط یک جشنواره برگزار می‌شد امسال شاهد تغییر این رویکرد و انجام آن به صورت فصلی هستیم که فعالیتی مناسب است.

افتتاح خانه زیورآلات استان یزد

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان اجرایی یزد، نخستین خانه زیورآلات این استان افتتاح شد.

خانه زیورآلات استان یزد با عنوان “زرگر خونه” در بافت جهانی شهر یزد و در خانه تاریخی آواره واقع شده است.

ملت ایران با قدرت از سرزمین خود دفاع می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سرنگونی پهپاد آمریکا نشان داد که ملت ایران با هیچ متجاوزی شوخی ندارد و با قدرت از سرزمین خود همانند دوران دفاع مقدس دفاع می‌کند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی در گرو ولایتمداری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن فرمودند که آمریکا و ترامپ به خاطر ماهیت و سابقه‌ای که دارد اصلاً شایستگی مذاکره و گفت و گو نیست.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد