به گزارش اشکذر خبر، سید عباس میرحسینی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که در چند ساعت گذشته بارندگی خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم گفت: سامانه ناپایداری که به استان وارد شده از بعدازظهر دیروز تشدید شد و بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق را در پی داشته و همچنین در […]

به گزارش اشکذر خبر، سید عباس میرحسینی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که در چند ساعت گذشته بارندگی خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم گفت: سامانه ناپایداری که به استان وارد شده از بعدازظهر دیروز تشدید شد و بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق را در پی داشته و همچنین در برخی مناطق استان نیز گزارش تگرگ نیز داده شده است.

وی در خصوص میزان بارندگی در نقاط مختلف استان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود بیشترین بارش‌ مربوط به هفتهر میبد با ۴۲ میلی‌متر بوده و سایر نقاط استان مانند حاجی آباد زردین ۳۵ ، چادرملو ۱۸/۵ ، عقدا ۱۸/۳ ،  بنادک السادات ۱۴ و گل افشان ۱۳/۵ میلی‌متر بارندگی داشته اند.

وی اظهار داشت: در باغستان ده بالا ۲۰ میلی متر بارندگی داشتیم که چون این میزان بارندگی در زمان خیلی کمی اتفاق افتاد  موجب ریزش کوه و مسدود شدن جاده شد.

میرحسینی در مورد پیش بینی آب و هوا در ساعت آینده گفت: پیش بینی می‌شود از ظهر امروز تا فردا موج ناپایداری در استان فعال شود که رگبار باران توأم با رعد و برق و تگرک را در استان شاهد باشیم. . در ساعات بعدازظهر فردا نیز وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احتمال بارش تگرگ در تمامی نقاط استان وجود دارد به ویژه مناطق نیمه شمالی استان و ارتفاعات شیرکوه شرایط مستعدتری‌ برای بارش تگرگ دارند.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بارش‌های بهاری توأم با رعد و برق و وزش باد شدید در استان ادامه خواهد داشت مخصوصاً در نقاطی مانند میبد و اردکان که دیروز بارندگی نداشتند با گرد و خاک همراه خواهد بود.