در نشست هم‌اندیشی بررسی مطالبات مردمی شهرستان اشکذر موضوعات مرتبط با تقویت زیرساخت‌های ورزشی، آموزشی و درمانی؛زمینه‌سازی برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم‌شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه نهضت ملی مسکن از سوی نماینده مردم پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش صبح ساباط؛ در نشست هم‌اندیشی بررسی مطالبات مردمی شهرستان اشکذر موضوعات مرتبط با تقویت زیرساخت‌های ورزشی، آموزشی و درمانی، زمینه‌سازی برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم‌شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه نهضت ملی مسکن از سوی محمد صالح جوکار نماینده مردم پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.

نشست هم‌اندیشی بررسی مطالبات مردمی، موضوعات و دغدغه‌های پیشروی شهرستان اشکذر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روح الله ردائی فرماندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان از جمله امور اراضی،جهاددانشگاهی، علوم پزشکی، ورزش و جوانان و منابع طبیعی در جلساتی جداگانه برای بررسی هر موضوع به شکل ویژه برگزار شد.

در بخش اول این نشست با محوریت ورزش و جوانان موضوعاتی از جمله تکمیل برق‌رسانی، نورپردازی، فنس‌کشی زمین‌های ورزشی چمن مصنوعی روستاهای اشکذر مطرح و با تاکید نماینده مردم پیگیری اعتبارات تا حصول نتیجه از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت با توجه به دستور اخیر وزیر در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد از سایر ظرفیت‌های ورزش و جوانان نیز برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده وکاشت چمن طبیعی ورزشگاه مجومرد پس از اتمام فرآیند آبرسانی شهرداری آغاز شود و بر اساس تفاهم صورت گرفته در این جلسه بهره‌برداری و نگهداری از این ورزشگاه نیز بر عهده شهرداری است.

طبق تاکید نماینده مردم تهیه گزارشی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی وضعیت و سهم اعتبارات استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفت.

در بخش دوم این نشست نیز هم اندیشی و تبادل ‌نظر در زمینه شرکت بهزیست سفالین اشکذر متعلق به سازمان‌های مردم نهاد بهزیستی صورت گرفت و با توجه به پیگیری تلفنی جوکار از مدیر ثبت اسناد و املاک استان، مقرر شد مکاتبات لازم در زمینه اخذ شناسه انجام و پس از آن تعیین تکلیف اراضی مرتبط صورت گیرد.

تکمیل جاده حسین آباد رستاق با تفاهم منابع طبیعی و فرمانداری اشکذر آغاز می‌شود

در بخش سوم جلسه موضوعاتی از جمله همکاری منابع طبیعی استان برای ادامه پروژه و تکمیل جاده روستائی حسین آباد پوراکبری رستاق،اختصاص زمین برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری اشکذر و بلوک جدید نهضت ملی مسکن مجومرد نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با تفاهم فرمانداری اشکذر و اداره کل منابع طبیعی استان طبق مفاد صورت جلسه این نشست پروژه جاده حسین آباد مجددا آغاز و تکمیل شود.

مقرر شد با تهیه گزارشی وضعیت اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی و نیاز تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشکذر و مکاتبات صورت گرفته در این زمینه نیز آماده‌سازی و از سوی نماینده مردم تسهیل شرایط آن در سطح ملی پیگیری شود.

نیازسنجی نهایی برای تکمیل زیرساخت، تجهیزات و منابع انسانی بیمارستان حضرت زینب (س) اشکذر

بخش چهارم این نشست به بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده برای تکمیل پروژه بیمارستان حضرت زینب کبری (س) اشکذر اختصاص یافت و مقرر شد لیست و گزارش موردی از اقداماتی که برای تکمیل مراحل نهایی بیمارستان از جمله زیرساخت، تجهیزات پزشکی و منابع انسانی لازم است تهیه و برای پیگیری به نماینده مردم ارائه شود.

جوکار با تاکید بر اینکه تا زمانیکه پروژه بیمارستان بدون هیچ کم و کاستی تکمیل نباشد نمی‌توان نسبت به افتتاح آن اقدام کرد ؛گزارشی از وضعیت اختصاص اعتبارات بیمارستانی در سفر دوم شهید رئیسی به یزد را خواستار و مصوب شد دانشگاه علوم پزشکی نیز وضعیت منابع انسانی طبق چارت و ساختار سازمانی مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان جهت پیگیری از سوی نماینده مردم یزد ارائه و مکاتبات لازم برای سرعت‌بخشی به این موضوعات را در دستور کار قرار دهد.

جهت‌دهی آموزشی به سمت نیازهای بازار کار/ توجه به رشته‌های نوین از جمله هوش مصنوعی

بخش پنجم این نشست به موضوعات آموزشی در شهرستان اشکذر اختصاص یافت و با تعامل صورت گرفته از سوی جهاددانشگاهی استان مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نماینده خیر و مسئولان مرتبط شهرستانی فضای مرتبط با جهاد دانشگاهی در اشکذر برای ارائه خدمات مناسب به مردم در موضوعات دارای اولویت آموزشی و مورد نیاز فعال‌سازی شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و زارچ در این نشست بیان کرد: نیاز سنجی آموزشی، مهارتی و بازار کار شهرستان اشکذر به شکلی دقیق صورت گیرد و بر این مبنا حرکت به سمت فناوری های روز از جمله آموزش در زمینه هوش مصنوعی اثرات چشمگیری به همراه دارد و از سوی دیگر ایجاد رشته‌های تحصیلی دامپزشکی و مرتبط با پرورش دام و طیور به ویژه اسب مبتنی بر ظرفیت های شاخص موجود در این منطقه حائز اهمیت است.