نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نسل جوان باید از فداکاری‌های رزمندگان آگاه شوند و در این مسیر قدم بردارند.

به گزارش صبح ساباط؛ به نقل از ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار  حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شهدای غریب در اسارت، غریبانه، جان خود را از دست داده و به مقام رفیع شهادت دست یافتند.

وی ادامه داد: باید از مجاهدان علیه نظام دیکتاتوری شاه هم که در زندان‌های ساواک به شهادت رسیدند یاد شده و خاطره آنان گرامی داشته شود.

امام جمعه یزد خواستار توجه به بازماندگان این شهدا شد و تصریح کرد: در این مساله مقداری کوتاهی شده و مطمئنا اگر مورد توجه قرار گیرند می‌توانند جای پدران خود را پر کنند.

همچنین دبیر کنگره ملی شهدای غریب گفت: این همایش با توصیه و همراهی آیت الله شهید رئیسی همراه بود و قرار بر این بود که ایشان در کنگره حضور یابند.

محمدجواد زمردیان با اشاره به تلاش‌های فراوان برای استخراج آمار این شهدا افزود: ابتدا ۷۴۵ نام شهید توسط کمیته مفقودین در اختیار ما قرار گرفت که این تعداد در حال حاضر به هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد فقط نام ۱۵۳ شهید توسط صلیب سرخ ثبت شده و بقیه مظلومانه به شهادت رسیدند.

زمردیان با اشاره به برگزاری کنگره در ۳۱ استان کشور ادامه داد: اختتامیه این مراسم قرار است در سالروز ارتحال حضرت زینب (س) در تهران برگزار شود.

امیر سیاری که برای شرکت در کنگره شهدای غریب استان به یزد آمده است بر مزار شهید صدوقی در مسجد روضه محمدیه و همچنان شهدای اسیر در گلزار شهدای خلدبرین حضور یافت.

کنگره شهدای غریب استان یزد با حضور همه آزادگان برگزار شد و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.