مهدی دهقانی اشکذری ،عکاس ممتاز عاشورایی استان یزد، مجموعه عکس عاشورا سال ۱۴۰۳ خود را به نام متفاوت " علم از دست علمدار نیفتاده است هنوز "منتشر کرد.

به گزارش صبح ساباط، علت نامگذاری این مجموعه هم به خاطر عکسی متمایز از سایر عکس هاست ” عکسی که از زاویه نگاه اطفال آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام در خیمه هاست، عکسی که در آن سایه لشکر اشقیا بر خیمه افتاده ولی هنوز علم سقا برپاست و امید اطفال در خیمه ها با این عکس نشان داده شده است “.

در کنار این عکس متمایز، عکس خیمه های سوخته با نام ” آه و آتش”، قاب یا حسین بالای کتیبه ها با نام ” قابِ آسمانی حسین “، زنان ناظر به خیمه ها با نام ” بالای تل زینبیه ” بانوی چادری تکیه بر پارچه سرخ حسینی با نام ” چادر سرخ زینبی “، شمشیر در آسمان نقش تعزیه آقا ابا عبدالله با نام ” هیهات منا الذله ” منتشر شده است.
این عکاس در یادداشتی برای مجموعه عکس عاشورای امسال خود نوشت:
در عکاسی؛ فکر، دید و داشتن حرفی نو بسیار مهم‌ است.تلاش کرده ام برای ماندگار شدن ثبت هایم اطلاعات کافی درباره سوژه، محل و شرایط موجود کسب و با استفاده از تکنیک‌ها و نگاه شخصی و هنریم در حد وسع خودم به بهترین شکل و با بیان جدیدتر، پیام را در قالب عکس به مخاطب برسانم
ضمن این که نشان دادن حال معنوی و واقعی مردم در حین عزاداری برایم بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/