فرمانده انتظامي شهرستان اردکان گفت: يک ميليارد و ششصد ميليون ريال وجوه کلاهبرداري شده به صاحبانشان برگشت.

به گزارش صبح ساباط، سرهنگ شهرام طولابي نژاد در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت تعدادي شهروند اردکاني، از طريق وارد شدن در لينک هاي جعلي و آلوده در بستر اينترنت که موجب خالي شدن حساب بانکي آنان به ارزش يک ميليارد و ششصد ميليون ريال شده بود، رسيدگي به موضوع به ‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان قرارگرفت.
وي افزود: ماموران پليس فتا با انجام اقدامات فني و پليسي و کار شبانه روزي موفق شدند در کوتاه ترين زمان ممکن نسبت به توقيف کل وجوه کلاهبرداري شده اقدام و به حساب مالباختگان عودت دهند.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: کلاهبرداران معمولاً با برنامه‌ريزي و به بهانه‌هاي مختلف، لينک‌هاي فيشينگ ارسال مي‌کنند و متأسفانه شهروندان به دليل ناآگاهي روي اين لينک‌ها کليک مي‌کنند.
سرهنگ”طولابي نژاد” به شهروندان توصيه کرد: پيام‌هاي دولت از شماره‌هاي شخصي ارسال نمي‌شوند و هيچ پيامکي حاوي لينک نخواهد بود؛ در صورت دريافت پيامکي با لينک، به هيچ وجه روي آن کليک نکنيد، زيرا اين کار مي‌تواند منجر به هک شدن گوشي شما شده و کلاهبرداران به تمامي اطلاعات آن دسترسي پيدا کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمي و يا از طريق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ ميان بگذارند.

انتهای پیام/