به گزارش شبح ساباط، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه تقدیر از تعدادی از قضات و کارکنان بازنشسته و نشست انتقال تجربه به کارمندان نسل جوان دادگستری، اظهار داشت: اگر شأن و شخصیت انسان وامدار پُست و مقام های اداری باشد با از دست دادن آن پُست، آن شأن از دست می رود و […]

به گزارش شبح ساباط، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه تقدیر از تعدادی از قضات و کارکنان بازنشسته و نشست انتقال تجربه به کارمندان نسل جوان دادگستری، اظهار داشت: اگر شأن و شخصیت انسان وامدار پُست و مقام های اداری باشد با از دست دادن آن پُست، آن شأن از دست می رود و برای شخص ماندگار نیست!
وی تصریح کرد: یادگارِ ماندگار برخی از افراد، به شخصیت ذاتی آنها است که در هر پُست و مقامی که وارد می شوند آن قسمت به ملجأ رفع مشکلات و گره گشا از امور مردم تبدیل می شود.
این مقام قضایی، رعایت وقت و حفظ شأن مراجعین را اصل اساسی کار اداری دانست و بیان داشت: هر کس به هر دلیلی به ما مراجعه می کند شاید بهترین فرد در صنف و حرفه خویش باشد لذا نباید نسبت به وقت آنان بی تفاوت بود.
وی تأکید کرد: وقت و زمان، مهمترین و ارزشمندترین دارایی افراد است لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا مراجعین به دادگستری کمترین معطلی و اتلاف وقت را در این مجموعه داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان، شناخت دقیق از کار و رسالت شغلی را عامل علاقه مندی به آن ذکر کرد و اظهار داشت: علاقه به حرفه و منصب شغلی باعث نشاط و انگیزه در کار می شود و می تواند توانایی و ظرفیت یک کارمند یا قاضی را برای ۳۰سال ارائه خدمت به مردم بالا ببرد.
وی با اشاره به ضرورت تقسیم انرژی یک کارمند یا قاضی جدید برای ۳۰ سال مناصب شغلی، افزود:‌ دهه اول دوره شغلی، دهه تلاش و همت مضاعف و آموزش و یادگیری و دهه آخر زندگی کاری، دهه انتقال تجربه و آموزش نیروهای جوان و تازه استخدام محسوب می شود.
حجت الاسلام طهماسبی، وجود صمیمیت و روابط دوستانه در محیط های شغلی را مهم برشمرد و گفت: با وجود محیط شغلی پرنشاط، صمیمی و دوستانه می توان سختی های کار را تحمل و با افزایش کیفیت کاری بر کمیت ها غلبه کرد.
وی بهره وری را مهمترین شاخصه نظام اداری ذکر کرد و ابراز داشت:‌ افزایش بهره وری منابع انسانی، نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است، چراکه الزاماً با افزایش نیروی انسانی، بهره وری افزایش نمی یابد و چه بسا با تزریق نیروی اضافه بیش از حد و ظرفیت یک بخش، بازده و بهره وری آن بخش کاملا کاهش یابد.
شایان ذکر است در این برنامه ضمن تقدیر از بازنشستگان یک سال اخیر دادگستری، از چندین کارمند جدیدالاستخدام دادگستری نیز دعوت گردید تا در مواجهه حضوری و پرسش سوالات سنوات کاری از دانش و تجربه بازنشستگان بهره گیرند.

انتهای پیام/