به گزارش صبح ساباط، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اظهار داشت: استفاده از فناوری و دانش روز در دستگاه قضایی بر پایه اهدافی آغاز شده است اگنون باید با ارزیابی دقیق شرایط روز، میزان تحقق اهداف را در تطابق با عملکرد و جلب رضایت مردم سنجید.
وی تصریح کرد: گاهی همان فناوری در روند اجرایی، نه تنها به تسریع و تسهیل امور کمک نمی کند بلکه فرایند های جدید و بعضاً کاهش سرعت و کندی انجام امور را در پی خواهد داشت.
این مقام قضایی، کاهش هزینه و کاهش زمان را از دیگر اهداف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ذکر کرد و بیان داشت: باید ارزیابی شود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چقدر در کاهش هزینه و وقت مردم نقش ایفا کرده اند.
وی قطعی شبکه و کندی سیستم را از مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ذکر کرد و بیان داشت: قدر مسلم تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف خیر و تسهیل در کار مردم بوده است اما اکنون فردی که صاحب پرونده است پس از مراجعه به دادگستری و یا دادسرا، لایحه و یا مستنداتی را به همراه دارد، نمی تواند روی پرونده بگذارد بلکه باید با صرف وقت و هزینه مضاعف از طریق دفاتر قضایی آنها را ارسال کند که آن هم بعضاً پس از وصول از طریق شبکه، به لحاظ کاهش حجم به منظور سهولت در ارسال دچار افت کیفیت و امکان استفاده در پرونده را ندارد.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: تشکیل دفاتر برای عده ای خوب بوده و نتایجی هم داشته است اما از نگاه کلی باید دید که آیا توانسته رضایت مردم را کسب کند.
وی کاهش آستانه تحمل مردم را آسیب جدی روز جامعه دانست و ابراز داشت: امروز در برخی از موضوعات، مسئولان و کارشناسان به این اجماع رسیده اند که باید موضوعی را اصلاح و یا فرایندی را تغییر دهند اما کاهش آستانه تحمل مردم این اجازه را نمی دهد که این یک ضریه بزرگ برای کشوراست لذا باید هر کاری که حال مردم را خوبب و آستانه تحمل را بالا می برد مورد توجه ما باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، هوشمندی، نظارت و مداخله دقیق مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در تشکیل و ثبت پرونده ها را خواستار شد و گفت: مدیر دفتر خدمات قضایی بر اساس دانش حقوقی انتخاب شده و مسئولیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی را برعهده گرفته است لذا انتظار داریم در بدو تشکیل پرونده با راهنمایی درست و دقت بر موضوع حتی المقدور از تشکیل پرونده های واهی و یا الصاق اوراق نامرتب به پرونده جلوگیری کند.
در ابتدای این جلسه نماینده مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیان مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خویش پرداخت.
فناوری باید به تسریع در خدمت و کاهش خطا کمک کند
پرینت رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: استفاده از فناوری در دستگاه قضایی از ابتدا با هدف کاهش نیروی انسانی، کاهش خطاها و کاهش سوء استفاده های احتمالی منابع انسانی، کاهش زمان و هزینه مردم صورت گرفت.
https://sobhesabat.ir/w6h4t
برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Thursday, 12 December , 2024