در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نشست بصیرتی تبیینی با محوریت حضور حداکثری در انتخابات با حضور یک کارشناس مسائل سیاسی در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط، باتوجه‌به پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نشست بصیرتی تبیینی با محوریت حضور حداکثری در انتخابات، به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور و سخنرانی سرهنگ رشوند، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، برگزار شد.
در ابتدای این نشست سرهنگ رشوند به مقایسه برگزاری انتخابات در ایران و کشورهای غربی پرداخت و گفت: مسئله حضور حداکثری در انتخابات بسیار حائز اهمیت و مورد تأکید مقام معظم رهبری است که بارها در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.
این کارشناس مسائل سیاسی از جمله دلایل تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات را پیوند خوردن انقلاب اسلامی با پدیده سرمایه اجتماعی که مردم هستند عنوان کرد و ادامه داد: غرب و آمریکا می‌خواهند مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به میزان حضور مردم در انتخابات گره بزنند.
وی دلیل دیگر اهمیت حضور را ارتقاء جایگاه ایران در میان سایر کشورها دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که حضور حداکثری مردم در انتخابات، یکی از دستاوردهای مهم نظام و انقلاب است.
این استاد دانشگاه در ادامه به بیان ملاک‌های رئیس‌جمهور شایسته از دیدگان امام راحل پرداخت و گفت: دین‌داری، اخلاص در عمل و برای رضای خداوند کار کردن، ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری، انقلاب بودن، توانمند بودند، حسن سابقه، جدایی از جریان نفاق و… از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام/