نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: باید با کار عمیق فکری و تحقیق و پژوهش علمی برای حل برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی و رفع ناهنجاری ها برنامه ریزی کرد.

به گزارش صبح ساباط، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه با جمعی از روحانیون و طلاب یزد، اظهار داشت: نظام فکری و منظومه عملی جمهوری اسلامی، ایران امروز را در همه زمینه های عقیدتی، معیشتی و اجتماعی نسبت به گذشته بسیار پیشرفته تر ساخته است و این پیشرفت های عمیق تنها خلاصه در درون مرزهای کشور نمی شود بلکه بسیاری از تأثیرهای جمهوری اسلامی، خارج از مرزهای جغرافیایی را نیز درنوردیده است.
وی افزود: اگر به نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک پیکره کلی نگریسته شود، یک مجموعه رو به تعالی با پیشرفت های دقیق و عمیقی دیده می شود که در بعضی از جاها و نقطه ها نیز دارای لک ها و نقص هایی است که باید با همکاری و هم اندیشی و هم افزایی آنها را نیز شناسایی و با تدبیر برطرف کرد.
این مقام قضایی تصریح کرد: نباید کل نظام جمهوری اسلامی را به واسطه برخی از مشکلات زیر سئوال برد، بلکه باید تلاش کرد که نقایص و مشکلات نیز حل کرد.
وی مطالبه گری و دغدغه مندی مجموعه طلاب و روحانیون را به فال نیک گرفت و بیان داشت: جنس فکر و اندیشه یک طلبه باید مطالبه گری باشد اما انتظار است این مطالبه گری مطابق با اقتضائات، شرایط اجتماعی و همراه با راهکارهای علمی و عملیاتی باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، ابراز داشت: تنها ذکر مشکلات، ناهنجاری و آسیب های اجتماعی جامعه، مشکلی را حل نمی کند، آنچه که می تواند به حل مسئله کمک کند، ذکر مشکل همراه با راهکار مناسب بر مبنای کار علمی و پژوهشی است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با کمک روحانیون، برنامه های قابل اجرا جهت رفع مشکلات فرهنگی، تدوین و اجرا شود.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه برخی از موضوعات و دغدغه مندی های حوزه های عمومی و اجتماعی توسط برخی از حاضرین در جلسه طرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/