مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از برگزاری کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر یزد با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های کشور از ۲۳ تا ۲۵ خرداد خبر داد.

به گزارش صبح ساباط؛ علیرضا تقوی مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از برگزاری کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر یزد با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های کشور از ۲۳ تا ۲۵ خرداد خبر داد.

نقوی افزود: در این کارگاه سه روزه ضمن مطالعه تاریخی عرصه جوی هرهر، شناخت وضع موجود همچنین بررسی ابنیه های این مجموعه انجام خواهد شد و خوانش سنگ قبرهای تاریخی گورستان با حضور اساتید و تاریخ نگاران صورت می گیرد.

وی به ثبت نام دانشجویان، تاریخ نگاران و علاقه مندان به متون تاریخی برای حضور در این کارگاه اشاره و عنوان کرد: اساتید این کارگاه جناب آقای عمادالدین شیخ الحکمایی، آقای دکتر کاوه منصوری و آقای دکتر فلاح خواهند بود که طی سه روز به ارائه سرفصل های تعریف شده شامل مطالعات تاريخى و شناخت وضع موجود عرصه گورستان تاريخى، مستندنگارى وضعيت موجود ابنيه و سنگ هاى قبر، آسيب شناسى عرصه تاريخى گورستان می پردازند.

جوی هرهر گورستانی تاریخی و دارای ارزش‌های معنوی و کالبدی زیادی است که از سال ۱۴۰۲ مرمت و بازآفرینی آن‌ در ۵ فاز در دستور کار شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد قرار دارد.