مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب این شرکت، در یادداشتی روز جهانی محیط زیست را گرامی داشت.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان یزد؛ ناهید غلامنژاد، مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب این شرکت، در یادداشتی روز جهانی محیط زیست را گرامی داشت.

متن یادداشت بدین شرح است:

“از آبی که سر منشا حیات ماست تا هوایی که تنفس می‌کنیم، از تک تک درختان و گیاهان تا تمامی جانداران و حتی زمینی که بر آن قدم می‌گذاریم، همه و همه حمل کننده یک نام با ارزش و سخاوتمند است و آن نام محیط زیست است. روز جهانی محیط زیست  یک رویداد جهانی است که در سراسر جهان توجه و شناخت مردم را به مسائل محیط زیست جلب می‌کند. این رویداد به منظور ایجاد همبستگی و همکاری بین کشورها در حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود و هر سال به ما یادآوری می‌کند که زیستگاه ما ارزش بالایی دارد. از این رو هر ساله روز محیط زیست شعاری برای آن سال تعیین می‌شود تا آگاهی ما نسبت به مسائل محیط زیستی بیشتر شود.

روز جهانی محیط زیست پنجم ماه ژوئن هرسال، مصادف با ۱۶ خرداد امسال، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست، انتخاب شده‌است.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP ) شد. از سال ۱۹۷۲ تاکنون UNEP  در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری چنین مراسم‌هایی بخشیدن چهره‌ای انسانی به مسائل زیست‌محیطی، توانمندسازی مردم برای تبدیل شدن به فعالانی در زمینه توسعه پایدار و متوازن، ترویج مشارکت با هدف اطمینان از برخورداری همه ملت‌ها از آینده‌ای امن‌تر و جلب توجه عمومی به آلودگی های محیط زیستی می باشد.

هر سال نیز یکی از مسائلی که شدیداً محیط زیست را تهدید می‌کند به عنوان موضوع این روز انتخاب می‌شود. شعار امسال روز محیط زیست احیای زمین، بیابان زایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی است. تمرکز امسال دولت‌ها و ارگان‌ها بر روی این موضوعات خواهد بود و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش‌های بیابان زایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی انجام خواهد شد.”