رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مراسم افتتاح درمانگاه عمومی صفار گفت: در نظام عالم، یکی از باقیات الصالحات وقف اموال و دارایی است که تا روز قیامت آثار و برکات آن به واقف خواهد رسید و این مجموعه درمانی که با همت مرحوم صفار ساخته شد و با راهبری مرحوم دکتر سلطانی کلید خورد از جمله چنین باقیات الصالحات است.

به گزارش صبح ساباط؛ محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مراسم افتتاح درمانگاه عمومی صفار اظهار کرد: در نظام عالم، یکی از باقیات الصالحات وقف اموال و دارایی است که تا روز قیامت آثار و برکات آن به واقف خواهد رسید و این مجموعه درمانی که با همت مرحوم صفار ساخته شد و با راهبری مرحوم دکتر سلطانی کلید خورد از جمله چنین باقیات الصالحات است.

این مجموعه درمانی و بهداشتی را حاج محمد صفاریان‌زاده پیر غلام سیدالشهدا و همچنین واقف‌ حسینیه صفار، بیش از ۳۰ سال پیش برای خدمات بهداشتی و درمانی وقف کرد و در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی یزد قرار داد.

دهقانی اشکذری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات زیرساختی و استقرار تجهیزات پزشکی را در این زمینه انجام داد ولی مجوز فعالیت در آن دوره‌ به سرانجام نرسید.
در سال ۱۴۰۱ با تصویب و همراهی کمیسیون معاملات دانشگاه، مجموعه به صورت تعاملی به بخش خصوصی واگذار شد تا نسبت به اخذ مجوز و راه اندازی اقدام کنند و درامدحاصله از آن صرفا حسب وقف نامه موجود، صرف همین مرکز شود.

با تلاش این شرکت تعاونی درمانی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد است این درمانگاه بازسازی و بازگشایی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: این شرکت تعاونی درمانی، تجهیزات زیربنایی و فنی با هزینه حدود بیست ميليارد ریال در قبال رهن فضا از ابتدا تعریف و بازسازی کرد و تجهیزات درمانی نیز آماده شد و در فاز اول درمانگاه عمومی -تخصصی بازگشایی شد.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در فاز بعدی، درمانگاه دندانپزشکی و داروخانه نیز به این مرکز اضافه می‌شود.

شایان ذکر است؛ مجموعه درمانی صفار یزد، جنب دروازه قران یزد واقع است و در این درمانگاه ارائه کلیه خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی، واکسیناسیون و پانسمان و… انجام می شود