وزیر کشور اظهار کرد: وزرات کشور توانست بر اساس سیاستهای کلی انتخابات و با رعایت اصل قانونمداری، بی طرفی و امانت داری، انجام فرایند انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری را به فرصتی برای احقاق حق مدنی ملت جهت شرکت در اداره امور کشور و میدانی برای تحقق کارآمدی و نمایش توان اقتدار اجرایی دولت مبدل نماید.

به گزارش صبح ساباط؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد مومن و محبوب محرومان، حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی و همکاران شهیدشان افزود: شهید رئیسی عزیز با احیای ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی در گفتار ، رفتار و کردار خود در دوران کوتاه اما پربرکت تصدی مسئولیت در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران نوید بخش این حقیقت شد که راه روشن و درخشان و تعالی بخش انقلاب اسلامی در میانه دهه پنجم خود همچنان پرفروغ و نورانی باقی مانده است.

احمد وحیدی ضمن ادای احترام به همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی و مدافعین حرم خصوصاً سردار جاویدان جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و به طور خاص شهید خدمت سید محرومان حضرت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان مراتب تشکر عمیق خود را از رهنمودها و ارشادات حکیمانه و حمایت پدرانه سکاندار انقلاب اسلامی، مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در برگزاری امر انتخابات ابراز کرد.

وزیر کشور گفت: از رییس محترم جمهور شهید که در مقام پاسدار قانون اساسی راهنما و پشتیبان مجریان انتخابات بودند و جای خالی ایشان در این مجلس امروز برای یکایک حاضران محسوس و بسیار تألم برانگیز است تشکر و قدردانی نموده و از خداوند رحمان و رحیم برای اعتلای روح پرفتوح این شهید گرانقدر در عالم ملکوت مسئلت دارم.

وی انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را برگ درخشان دیگری از برگزاری انتخابات آزاد، امن، سالم و توأم با رقابت بر اساس چهار مولفه راهبردی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: در این دوره طراحی و ارتقای سامانه های دقیق برای برگزاری انتخابات علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام مند، کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف مدیریت کشور را به نمایش گذاشت.

وحیدی به کارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی را ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان بخش برای ملت ایران در عرصه انتخابات دانست.

وزیر کشور ضمن قدردانی از تعامل و همکاری سازنده و موثر شورای محترم نگهبان، منتخبین محترم مردم و نمایندگان دوره یازدهم که در عرصه تقنین قانون انتخابات مجلس همکاری مناسبی  را با وزارت کشور داشتند افزود: مراتب تقدیر و خضوع خود را نسبت به ملت رشید و انقلابی ایران عزیز به ویژه مردم فهیم و مسئولیت شناسی که در این دوره از انتخابات با نظم ، دقت و متعهدانه در رای گیری شرکت کردند ابراز نمایم.

در ادامه وزیر کشور چکیده ای از از روند برنامه ها، اقدامات و عملکرد وزارت کشور و دیگر نهادهای همراه را در برگزاری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی که به صورت همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، ارائه کرد.

وزیر کشور در پایان سخنان خود از تمامی دست اندرکاران اعم از شورای محترم نگهبان، هیئت های نظارت و اجرایی، ستاد انتخابات کشور و ستادهای انتخابات استانها، عوامل و مجریان برگزاری انتخابات در سطح شعب اخذ رای، صدا و سیما، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، فراجا، نیروهای بسیج، وزارت اطلاعات، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزرات نیرو، وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح، دادستانی کل کشور، سازمان ثبت احوال، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور شهرداری ها، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران، بازرسان وزارت کشور و اصحاب رسانه خصوصا رسانه ملی تشکر و قدردانی نمود.

وزیر کشور افزود: لازم می دانم تشکر ویژه و خاص خود را از یکایک اعضای محترم دولت به ویژه رییس جمهور محترم و شهید که بسیار دلتنگ ایشان هستیم و در تمام مراحل پشتیبان و حامی برگزاری انتخابات بودند اعلام نمایم.