مراسم نخستین سالگرد مسئول فقید حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و یادبود شهید خوشنام تازه دفن شده در پارک بزرگ شهر اشکذر با حضور پرشور دانشجویان، هیأت رئیسه، کارکنان، استادان و خانواده آن مرحوم در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر؛ سخنران این مراسم به بیان آثار و کارکردهای ایمان پرداخت و گفت: تنها چیزی که مانع نفوذ تصورات بد می شود ایمان به خدا و حساب و کتاب است. حجت الاسلام عباس سبحانیان با ذکر حدیثی از پیامبر گفت: دل انسان همیشه بین دو انگشت خداست یعنی بین شیطان و فرشته است که گاهی به شیطان و گاهی به فرشته نزدیک می شود و اگر دلمان را با ایمان محکم کردیم شیطان بر ما سلطنت ندارد.

وی ایمان را بزرگترین سرمایه دانست و خاطرنشان کرد، ایمان پشتوانه اخلاق است و به انسان اعتبار می بخشد و ارزش می دهد ولی اخلاق منهای معنویت پایه و اساس ندارد.

امام جمعه موقت اشکذر با بیان دیگر آثار و کارکردهای ایمان افزود: ایمان علاوه بر اینکه به انسان مقام خلیفه اللهی می دهد، به انسان جسم و جان و تن و روان می بخشد و افراد بی ایمان معمولاً انسان های افسرده هستند. مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به آیه الا بذکرا… تطمئن القلوب افزود: ایمان به انسان آرامش می بخشد. سبحانیان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: ایمان دوای دردها و شفای جسم و روح انسان ها است.

مسئول بنیاد نهج البلاغه استان یزد مطرح کرد: یکی دیگر از آثار ایمان این است که به انسان قدرت انطباق و هماهنگی با جامعه می دهد و بر این اساس ما باید در سه جبهه مبارزه کنیم: یکی جبهه طبیعی است که انسان بر مشکلات طبیعت مثل سیل و زلزله و طوفان و … غلبه کرده، دیگری جبهه دشمنان خارجی است که در طول تاریخ از زمان هابیل و قابیل تا امروز بوده و تا قیامت خواهد بود و جبهه سوم مبارزه با دشمن داخلی است و ایمان بر انسان قدرت تسلط بر نفس می دهد.