اداره ثبت اسناد و املاک میبد گفت: با حل مشکلات چندین ساله امامزاده بی بی خدیجه خاتون (س) شهر میبد ، سند مالکیت کاداستری این امامزاده صادر شد.

به گزارش صبح ساباط، یوسف جعفری در این خصوص اظهار داشت: تثبیت مالکیت و صدورسند بهترین ابزار برای صیانت ازموقوفات و بقاع متبرکه است در همین راستا صدور اسناد مالکیت امامزاده ها و بقاع و همچنین اماکن موقوفه با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود : یکی از امامزاده هایی که همواره مورد توجه مردم شهرستان میبد بوده و هست امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) که در محله مهرجرد است با تلاش همکاران جهادی میبد در جهت مشکل چندین ساله آن ، سند مالکیت این مکان مذهبی صادر شد.

انتهای پیام/

امامزاده خدیجه خاتون بنای آرامگاهی است كه بر روی مزار بی بی خدیجه از فرزندان امام موسی بن جعفر بنا گردیده و قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد .

این بنا در جنوب بافت تاریخی مهرجرد و در كنار قبرستان و مدرسه تاریخی آن قرار داشته و ساختار آن از یك گنبدخانه مركزی با صحن و ایوان و ورودی (شمالی) و یك دور رواق در سه راستای دیگر (شرق وغرب و جنوب ) اجرا گردیده است .

این امامزاده كه به شماره ۲۵۲۹ و در تاریخ ۱۳۷۸/۹/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در مركز شهر میبد در تقاطع خیابانهای طالقانی و شهید وحیدی واقع در محله مهرجرد قرار دارد .

انتهای پیام/