مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد از رشد سه برابری صدور اسناد موقفات استان نسبت به برنامه تکلیف سازمان و کسب رتبه نخست کشور در سال 1402 خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، مهدی اقبال در این خصوص با اشاره به عملکردهای قابل توجه در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات در یزد اظهار داشت : متاسفانه اموال وقفی، اولین هدف متعدیان و متجاوزان به اراضی هستند ، لذا باید از این سنت حسنه پایدار که بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی است به صورت جدی و در میدان عمل ، حفاظت و مراقبت کرد.

وی با تقدیر از عملکردهای سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: اقدامات و عملکردها در حوزه اسناد مالکیت موقوفات باید برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد و باقیات الصالحات برای کارشناس است.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: حل مشکل این موقوفات ، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیتهای قابل تقدیری در واحدهای ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه امروز بهترین روزهای اوقاف و ثبت اسناد است که باید از فرصتهای پیش رو استفاده مناسب نماییم ، تصریح کرد : در سال ۱۴۰۲ نسبت به عملکرد سال قبل از آن ، از لحاظ مساحت و هکتار ۲۱۹ درصد رشد داشته ایم.

عضو شورای قضایی یزد با اشاره به تعیین برنامه تکلیفی یکهزار سند برای سال ۱۴۰۲ گفت : خوشبختانه با تعامل و همکاری میان دو اداره کل ثبت اسناد و اوقاف ، رقم تحقق یافته در پایان سال بیش از ۳۲۰۰ جلد سند کاداستری بوده است.

اقبال تأکید کرد : در این میان بیشتر رشد صدور سند نسبت به برنامه تکلیفی را در شهرستانهای ابرکوه ، بهاباد و ادارات ثبت منطقه یک و دو شهرستان یزد داشته ایم .

وی یادآور شد : در روزهای پایانی سال گذشته ، بزرگترین سندهای موقـوفه استان یزد به متراژهای ۸۶ هکتاری متعلق به موقوفه مسجد جامع یزد در شهرستان مهریز و ۹۱ هکتار متعلق به شهرستان اردکان با تلاش کارکنان خدوم و ساعی مجموعه اداره ثبت اسناد صادر و به اداره اوقاف تحویل داده شد.

انتهای پیام/