به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، محمد رستگاری در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به چرایی ناتمام ماندن پروژه روشنایی محور یزد – مهریز، اظهار کرد: علیرغم اینکه قرار بود ۵۰ درصد از اعتبارات از محل اعتبارات استانی تأمین شود، این امر محقق نشد و با پیگیریهای مجدانه و مکرر، بخش عمدهای از نیاز مالی پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد افزود: بر اساس برنامه زمانبندی مقرر بود که پروژه نامبرده تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری برسد که علیرغم پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، به علت نقض تعهدات از سوی پیمانکار این مهم محقق نشد. در حال حاضر روند پیگیریهای حقوقی جهت الزام پیمانکار به انجام تعهدات در حال انجام است.
رستگاری در رابطه با تخریب پل کنجکوه و مسدود شدن موقتی مسیر، اذعان کرد: در محدوده زمانی کوتاه پایان تعطیلات نوروزی با صلاحدید پلیسراه به علت حجم سنگین تردد و ترافیک و احتمال وقوع حوادث ناگوار، مدتی این محور را مسدود نگه داشتیم. در حال حاضر راه انحرافی جایگزین تعریف شده و تردد برقرار است.
وی در رابطه با احداث پل جدید در محور کنجکوه، گفت: مراحل تهیه طرح و برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار از سوی اداره نگهداری ابنیه راهها در حال انجام است؛ اما با توجه به اینکه تاکنون هیچ اعتباری برای این پروژه وجود ندارد، زمان دقیقی را جهت احداث پل جدید و بهرهبرداری از آن نمیتوان تعیین کرد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، از افزایش ۱۲ برابری حجم قراردادها و پروژههای حوزه راهداری در شهرستان مهریز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش چشمگیری تعداد پروژههای راهداری در شهرستان مهریز نسبت به دو سال گذشته، تأخیر در تکمیل یک یا چند پروژه امری طبیعی است. هر چند مجموعه راهداری شهرستان و استان تمامی توان خود را برای به سرانجام رساندن پروژهها به کار گرفته است.
رستگاری اضافه کرد: تلاش راهداری بر این است که با برنامهریزیهای انجام شده و بسترهای قراردادی که فراهم شده است، تحولات بزرگی را در طی یک سال آینده در حوزه راههای اصلی، فرعی و روستایی مهریز رقم بزند.
انتهای پیام/
Monday, 9 September , 2024