شاید کسی نداند، سلاح اول حسین قبل اسلحه گرم مقابل دشمن، دوربین بود؛ رسانه ای که به تعبیر رهبر عزیزمان از موشک هم بالاتر است. 

به گزارش صبح ساباط؛ یکی از فعالین فضای مجازی شهرستان اشکذر با ذکر توضیحی از ساخت مستند “شمارش معکوس” توسط نوجوانان فعال جبهه فرهنگی این شهرستان در ایتا نوشت: قرار شد پسرم برای بچه های نوجوان اشکذر فیلم کوتاهی آماده کند به نام “شمارش معکوس” با محوریت فلسطین و غزه!

دوربین و وسایل تصویربرداری آماده بود؛ اما برای کیفیت بالای تصویر باید لنز خوب را اجاره می کردیم؛ آدرس پرسیدم، اهل فن مغازه ای را حول و حوش میدان امام حسین “ع” یزد نشانم دادند؛ لنز را اجاره کردیم، کارمان که تمام شد برای پس دادن رفتیم همانجا؛ صاحب مغازه با آنکه تازه آشنا شده بودیم به من گفت: “این دوربینی که در ویترین می بینی می دانی برای چه کسی است!؟” من هم گفتم نه، چطور!؟

ضاحب مغازه گفت: شاید باورت نشود این برای یکی از مشتری ها همیشگی من که خیلی علاقه به عکس و کارهنری داشت هست! آقا حسین سرسنگی که چند روز پیش شهید شد!

او گفت: “آقای سرسنگی دوربینش را این جا گذاشته بود مردد بود که بفروشد یا نه! خیلی می خواست دوربین با کیفیت بالاتر بگیرد، قبل از عید آمد مغازه گفت؛ “می روم مسافرت، برگشتم تکلیف این دوربین را روشن می کنم”.

صاحب مغازه تا این جمله را گفت؛ بغض گلویش گرفت و ادامه داد: “خیلی ناگهانی خبر شهادتش را در فضای مجازی دیدم، خیلی شوکه شدم، خدا می داند تا خبر شنیدم، برخوردهای نجیبانه و گفتگوهای این جوان می آمد جلو چششم، خدا می داند؛ جمعه که آمده بودم مغازه، روز تشییع شهید یک ساعت برای شهادت او پای همین دوربین گریه کردم”.

وقتی ماجرای رسانه ای بودن و هنری بودن شهید حسین سر سنگی را برای دوستان تعریف می کردم، یکی از بچه ها گفت: “شاید کسی نداند، سلاح اول حسین قبل اسلحه گرم مقابل دشمن، دوربین بود؛ رسانه ای که به تعبیر رهبر عزیزمان از موشک هم بالاتر است”.