مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به راهپیمایی بزرگ روز قدس از آماده باش پایگاه‌ها و بکارگیری بیش از 150 نیروی عملیاتی جهت پوشش امدادی این اجتماع بزرگ در استان خبر داد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان یزد برای راهپیمایی روز قدس آمادگی کامل دارد و نیروهای این جمعیت نیز در کنار مردم حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد افزود:‌ پوشش امدادی راهپیمایی روز قدس را بیش از ۱۵۰ نیروی عملیاتی با بکارگیری ۲۰ خودروی امدادی، آمبولانس، برعهده داشته و در مسیرهای اعلام شده مستقر خواهند شد.

عشقی گفت : علاوه بر این ۱۷ پایگاه و پست موقت امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب که در طرح خدمات نوروزی فعال هستند در آماده باش کامل قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مسیرهای برگزاری راهپیمایی ایستگاه‌های سلامت و آموزش برای ارائه خدمات و آموزش کمکهای اولیه به مردم با مشارکت اعضای جوان و مربیان برپا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به استقرار پایگاه‌های جمع آوری کمک گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند جهت کمک به مردم مظلوم فلسطین کمک‌های نقدی خود را در قالب پویش بشردوستی از طریق صندوق های جمع آوری کمک هلال احمر و دستگاه‌های کارت خوان ویژه جمع آوری کمک که در مسیرهای برگزاری راهپیمایی مستقر هستند، اهدا کنند.

عشقی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس ادامه داد: روز جهانی قدس روز دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است و بنا به فرمایش امام خمینی(ره)، قدس پاره تن اسلام است.

وی با اشاره به حضور پررنگ نیروهای داوطلب، نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان در راهپیمایی روز قدس افزود: خانواده بزرگ و خدوم جمعیت هلال احمر امسال نیز بار دیگر همراه با سایر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، در روز قدس به پا خواهد ایستاد و حمایت خود را از ملت فلسطین و سایر ملل مسلمان اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول شماره ۱۱۲ را آماده دریافت گزارشات مردمی از وقوع حوادث اعلام کرد.