نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین حوزه رسانه و فضای مجازی شهرستان اشکذر به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط، در این نشست که با حضور معاونان استاندار و مدیران کل ادارات استان، فاطمی را همراهی می کردند؛ به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داده شد.

استاندار یزد در پاسخ به سوال چند خبرنگار و فعال رسانه به اهتمام استان به تغییر ریل اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد، گفت: دور از انصاف است که انگشت اشاره آلایندگی برخی صنایع را از چهار دهه خطای دولت‌های گذشته، به سمت دولت سیزدهم که گامی جدی در جهت اصلاح این رویه برداشته است، نشانه بگیریم.

فاطمی افزود: مصمم هستیم، یزد را به مهد ساخت ماشین‌آلات بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مصوبه ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در دشت مهریز – عقدا، گفت: پس از گذراندن این مصوبه تعداد مجوزها به دو هزار و هم اکنون به یک هزار و ۲۰۰ مجوز رسیده است.

استاندار یزد ادامه داد: حتی به طرح‌های توسعه دارای مجوزهای صادر شده از قبل که فاقد پیشرفت فیزیکی بودند نیز اجازه فعالیت ندادیم و تنها به طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی داشتند قانوناً اجازه ادامه فعالیت داده‌ایم.

وی در خصوص نسبت‌دادن آلودگی‌های صنعتی به این دولت، تأکید کرد: حداقل عمر ساخت یک واحد تولیدی سه سال است و این در حالی است که دولت سیزدهم تنها دو سال فعالیت دارد؛ لذا اگر بعضاً آلودگی واحدهای تولیدی نیز گزارش می‌شود قطعاً مربوط به قبل از این دولت بوده و دور از انصاف است که انگشت اشاره را از چهار دهه خطای دولت‌های گذشته، به سمت دولت سیزدهم نشانه بگیریم.

فاطمی در مورد واحدهایی مانند شیشه مظروف نیز عنوان کرد: این واحد صنعتی حتی مصوبه ستاد تسهیل در ریاست‌جمهوری داشت؛ ولی به دلیل نارضایتی مردم، مراتب را به کشور انعکاس دادیم و رئیس‌جمهور دستور توقف کار را با درنظرگرفتن اولویت مردم صادر کردند.

در این نشست معاون اقتصادی استاندار یزد نیز در ادامه سخنان استاندار یزد، گفت: در مورد شیشه مظروف که از مطالبات مردم اشکذر است پنج مجوز و هفت قرارداد مربوط به سال ۱۳۹۷ برای این واحد صنعتی صادر شده و برای تمدید به کمیسیون ماده یازده ارجاع شد که تا کنون هیچ مجوزی داده نشده و برخورد با هرگونه تخلف این واحد نیز به عهده مدعی‌العموم در اشکذر است.