اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد اطلاعیه نوروزی و رمضانیه خود را منتشر کرد.

به گزارش صبح ساباط، بنابر این اطلاعیه و با عنایت به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان وهمزمانی با ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و در راستای حفظ منزلت و شأن‌ ماه نزول قرآن، رعایت شئونات اسلامی وفرهنگ دینی مردم میبد، مراعات حال مسافران و متعذرین از روزه داری، ضروری است.

۱- تمامی صنوف و اماکن عمومی موظف به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شعائر اسلامی هستند.

۲- تمامی مراکز پذیرایی و پزنده که به نوعی در آن مواد خوراکی و آشامیدنی (بجز نانوایان) به مشتریان عرضه می‌گردد در طول اوقات شرعی روز (اذان صبح تا اذان مغرب) مجاز به فعالیت نیستند. مگر با رعایت شرایط زیر:

تبصره۱:ارائه درخواست تائید شده از طرف اتحادیه مربوطه و مراجعه به اماکن نیروی انتظامی برای اعلام و تعیین ساعت فعالیت در روز

تبصره۲:پوشاندن شیشه های مغازه و پذیرایی در محل واحدصنفی

تبصره۳:حذف تمامی دستگاه پخت غذا از دید عموم

تبصره۴:نصب بنری تحت عنوان طرح ویژه ماه مبارک رمضان

۳- واحدهای صنفی اغذیه فروشی، رستوران و واحدهای صنفی مرتبط دارای پروانه کسب معتبر با رعایت شروط فوق صرفا مجاز به عرضه خدمات به صورت بیرون بر بوده و هرگونه پذیرایی و ارائه خدمات در داخل واحد صنفی ممنوع است.

تبصره۱:واحدهای صنفی کبابی و مرغ بریان فقط عصرها وبه صورت بیرون بر مجاز به فعالیت می باشند.

تبصره۲:واحدهای صنفی جگرکی،چایخانه، بستنی و آبمیوه و کافی شاپ وقهوه خانه ها صرفاً از زمان افطار تا سحرحق فعالیت دارند.

تبصره۳: واحدهای صنفی پیتزا صرفاً قبل از غروب آفتاب و حداکثر ۲ ساعت قبل از اذان مغرب می توانند فعالیت خود را آغاز نمایند و تا زمان افطار حق پذیرایی در محل واحد را ندارند.

تبصره۴:واحد های صنفی رستوران و پذیرایی بین راهی با نصب پوشش یا برچسب بر پنجره و شیشه ها به نحوی که داخل واحد قابل رویت نبوده برای افراد دارای معاذیر شرعی و مسافرین غذا سرو نمایند.

تبصره۵:کلیه واحدهای صنفی رستوران و اغذیه فروش، ساندویچی، کبابی در صورت نیاز به فعالیت در طول روز در ماه مبارک از طریق اتحادیه به اداره اماکن عمومی معرفی و پس از بررسی لازم و حسب نیاز، مجوز فعالیت مطابق شرایط فوق از طرف اماکن فراجا صادر می گردد.

تبصره ۶: صرفا واحدهای دارای پروانه کسب  مجاز به ارائه خدمات در این ایام هستند و واحد های فاقد پروانه کسب به هیچ وجه حق فعالیت ندارند.

تبصره ۷: تمامی واحدهای صنفی که سال گذشته تخلف داشته و رعایت ضوابط اسلامی را نکرده اند، در صدور مجوز مورد بازنگری قرار خواهند گرفت.

تبصره ۸: هرگونه تبلیغ و نصب بنر (بجز بنر شیفت ماه مبارک رمضان)، پخش تراکت توسط واحدهای صنفی مربوطه در خصوص ارائه سرویس و خدمات پذیرایی ممنوع بوده و در صورت مشاهده مراتب توسط بازرسین اتاق اصناف و اماکن صورتجلسه و نسبت به اعمال مقررات اقدام می گردد.

۴- تمامی واحدهای صنفی پزنده و پذیرایی می‌توانند از اذان مغرب (افطار) تا یک ساعت قبل از اذان صبح (سحر) فعالیت و اقدام به ارائه خدمات کنند.

۵- در صورت مشاهده تظاهر به روزه خواری در واحدهای صنفی ضمن تعطیل و پلمب محل کسب توسط اماکن فراجا، برابر قانون نظام صنفی با متصدیان امر نیز قاطعانه برخورد و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

۶- برگزاری هرگونه مراسم جشن و شادمانی در تالارها و مراکز عمومی در ایام شهادت حضرت امیرالمونین و لیالی قدر ممنوع است و از جانب دستگاههای ذیربط واماکن فراجا برخورد قانونی اعمال خواهد گردید.

۷- واحدهای اقامتی (هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و …) صرفا مجاز به ارائه سرویس به مهمان‌های مقیم در داخل اتاق‌ها هستند و از ارائه خدمات به افراد رهگذر و خارج از مراکز اقامتی اکیداً خودداری کنند.

۸- صنوف پذیرایی واقع در پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه آهن که در طول روز مجاز به ارائه خدمات هستد، شناسایی خواهد شد. متصدیان امر ضمن استتار محل پذیرایی از ارتکاب اعمالی که موجب خدشه‌دار شدن حرمت ماه مبارک رمضان شود جدا خودداری کنند. ضمنا اعلام می‌شود که متعاقبا بر حسن اجرای آن نظارت و در صورت عدم رعایت ضوابط، مقررات و شعائر اسلامی ، جهت اعمال مقررات به مرجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/