سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشکذر گفت: یکی از مزایای سمپاشی با پهپاد، کاهش مصرف آب در محلول پاشی می باشد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشکذر؛ نعمت ا… جعفری سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص مزایای استفاده از فناوری های جدید در این مسیر،اظهارداشت: طی چند سال گذشته در زمینه حفظ نباتات در استان های دیگر، استفاده از تجهیزات و فناوری های مدرن همچون پهپاد برای سمپاشی مزارع و مبارزه با عوامل خسارتزا به خصوص آفات و بیماری ها، اقدامات متنوعی صورت گرفته است.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت به له شدگی ناشی از تردد ماشین آلات کشاورزی و به طور کلی کاهش هزینه های تولید محصول، از مزایای استفاده از پهباد در سمپاشی می باشد.

جعفری ادامه داد: مصرف بهینه سم، یکنواختی در پاشش سم و بعضا افزایش اثربخشی سموم و هدفمند شدن آن از دیگر مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع می باشد.

مدیر جهادکشاورزی اشکذر عنوان کرد: با توجه به ضرورت استفاده از فناوری های جدید در زمینه کشاورزی در استان یزد، کارگاه عملی آموزشی کاربرد پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی، با حضور سیدحسن بزاززاده جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی، یدالله جوادپور مدیر امور زراعت، محمدرضا فلاطونی رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی و جمعی از کارشناسان شهرستان های استان در این شهرستان، برگزار گردید.

بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ بهره بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اشکذر فعال هستند که میزان تولید بخش کشاورزی در زمینه محصولات زراعی، باغی و گلخانه ۴۸۰ هزار تن می باشد.

 

  • نویسنده : سعیده سادات خاتمی