معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از ارائه طرح نوین هوشمند سازی کنترل اسناد ناوگان حمل‌ونقل عمومی باری به منظور الزام به صدور بارنامه در خروجی معادن، خبر داد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جلسه هماهنگی و معرفی طرح پیشنهادی این اداره کل به منظور ساماندهی حمل محمولات معدنی و هوشمند سازی نظارت بر اسناد حمل‌ونقل ناوگان عمومی باری، برگزار شد.

محمدرضا بشیری دراین‌باره اظهار کرد: در راستای اجرای بند «ت» تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور، باید کلیه بارهای معدنی تحت صحابت بارنامه حمل شود. لذا در استان یزد نیز که یک استان معدنی محسوب می‌شود، کلیه معادن مکلف هستند در محل خروجی با همکاری اداره کل و سایر ارگان‌های مربوطه، نسبت به صدور بارنامه اقدام کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: بدین منظور جلسه‌ای با محوریت معاونت حمل‌ونقل و با حضور نمایندگان استانداری، کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل صمت، دستگاه‌های نظارتی و مسئولین مربوطه در اداره کل راهداری برگزار شد.

بشیری به برگزاری جلسات متعدد در راستای اطلاع‌رسانی و توجیه موضوع ویژه ارگان‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روش‌های سنتی کنترل ناوگان از حیث حمل بار تحت صحابت بارنامه، دیگر عملیاتی نیست، ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین کنترل اسناد حمل ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: در همین راستا در جلسه فوق طرح هوشمند سازی کنترل بارنامه بر اساس قانون قانون بودجه ۱۴۰۲ و سایر قوانین مربوطه که پیش‌ازاین تهیه شده بود، تشریح و تبیین گردید و مقرر شد هر یک از حضار نظرات کارشناسانه خود را ظرف ۱۰ روز به معاونت حمل‌ونقل ارجاع دهد.