بهادری جهرمی با بیان اینکه انتظار می‌رفت بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش از انتخابات به تصویب مجلس برسد، گفت: دولت آمادگی دارد بلافاصله پس از تصویب بخش اول لایحه بودجه سال آتی در مجلس، بخش دوم را مطابق با آن نهایی و تقدیم کند.

به گزارش صبح ساباط به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت در گفت‌وگو با بخش خبری ۱۴ سیما در خصوص عدم فرصت کافی مجلس برای رسیدگی و تصویب جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ و موکول کردن آن به سال آینده گفت: امسال به دلیل اینکه بایستی قانون برنامه هفتم توسعه تصویب و ابلاغ می‌شد، عملاً دولت باید منتظر می‌ماند تا تدوین و ارسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را پس از تصویب قانون برنامه هفتم و مطابق با آن انجام می‌داد. به دلیل تاخیرهای صورت گرفته در این امر و عدم تصویب آن تا کنون، دولت برای تسریع در این امر همزمان با جلسات مجلس برای بررسی لایحه برنامه هفتم، جلسات فوق‌العاده را به صورت سه‌نوبت کاری در روز برای نهایی‌سازی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تشکیل داد.

سخنگوی دولت خاطرنشان ساخت: به محض اینکه کلیات برنامه هفتم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، دولت بخش اول بودجه سال آینده را مطابق با قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. امیدوار بودیم که بخش اول لایحه بودجه با قید فوریت توسط مجلس به تصویب برسد و حتی تا پیش از انتخابات نهایی شود تا پس از انتخابات بخش دوم بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود که متأسفانه این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: ما همچنان منتظر هستیم که بخش اول بودجه سال ۱۴۰۳ به تصویب مجلس برسد تا جداول و جزئیات مطابق با چارچوب بخش اول آماده شود. با این حال به این خاطر که دولت تمایل دارد که تسریع در کار انجام می‌شود و پیش از شروع سال ۱۴۰۳ تمامی سند بودجه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، جلسات فوق‌العاده دولت تشکیل شده است. طبیعتاً به محض اینکه متن کلیات بودجه سال آینده توسط مجلس به دولت ابلاغ شود، دولت آمادگی دارد که بلافاصله متن بخش دوم را مطابق بخش اول نهایی‌سازی و تقدیم مجلس کند.