رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اعطای مرخصی به زندانیان با نگاه اصلاح و تربیتی و با اخذ ضمانت های لازم صورت گیرد.

به گزارش صبح ساباط،رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم گفت: روسا و دادستان ها باید کانون های تولید پرونده را شناسایی و با قاطعیت نسبت به خشکاندن ریشه های آن اقدام کنند.
غلامعلی دهشیری در آخرین جلسه کاهش جمعیت کیفری استان تصریح کرد: بخش زیادی از ورودی پرونده ها مربوط به موضوع اراضی و حقوق عامه و مربوط به ادارات مختلف است که باید با جدیت بیشتری این موضوع رصد و با رویکرد نظارت و پیشگیری جهت جلوگیری از تشکیل پرونده در این حوزه ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نهاد داوری تاکید کرد و گفت: باید با نظارت بر فعالیت این نهاد از ظرفیت آن در کاهش ورودی پرونده به محاکم جلوگیری شود.
دهشیری با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت: قضات در صورت امکان در اعطای مرخصی به زندانیان مساعدت و عنایت ویژه‌ی داشته باشند اما محکومان جرایم خشن، مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش در این خصوص استثنا هستند.
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: اعطای مرخصی به زندانیان با نگاه اصلاح و تربیتی و با اخذ ضمانت های لازم صورت گیرد.
وی افزود: همچنین افراد واجد شرایط عفو به کمیسیون عفو معرفی و در صورت نیاز این موارد به صورت حضوری در مرکز توسط کارشناسان کمیسیون عفو استان پیگیری می شود.
دهشیری با تقدیر از زحمات قضات اجرای احکام اظهار داشت: همه اوضاع و احوال امور زندان به قضات اجرای احکام بازمی‌گردد و به نوعی اجرای احکام ثمره دادرسی است.
وی با تقدیر از زحمات قضات و به ویژه دادستان ها در برگزاری انتخابات با کمترین حاشیه گفت: توجه به معیشت خانواده زندانیان در آستانه سال جدید و ماه رمضان با استفاده از طرفیت نهادهای حمایتی مورد توجه دادستان ها قرار گیرد.
دهشیری با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: مردم استان دارالعباده یزد دارای اعتقاد قوی مذهبی بوده و اغلب مردم روزه‌دار هستند و افرادی هم که نمی‌توانند روزه بگیرند باید حرمت روزه‌داران را نگه دارند و حرمت این ماه باید در اماکن عمومی حفظ شود و قطعا نهادهای ذیربط در صورت حرمت شکنی وارد عمل می شوند و اعمال قانون خواهد شد.
شایان ذکر است در این جلسه رییس کل دادگستری ضمن تشکر از خلق حماسه مردم بصیر ایران اسلامی با شرکت فراگیر و لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری، از زحمات و خدمات همه بخش ها از جمله زحمات مستمر دادستانها و روسای دادگاههای بخش و دادگستری استان یزد بابت حضور فعال در هیاتهای اجرایی و تاثیر در سلامت و امنیت انتخابات قدر دانی کرد.

انتهای پیام/