وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: در آستانه یکی دیگر از جشنواره‌های فجر هستیم. ایام ماه رجب و در آستانه عید سعید مبعث و نزول قرآن است و امیدوارم این اعیاد بر شما مبارک باشد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: خوشحالم بعد از چند سال افتتاحیه‌ای برای این جشنواره برگزار می‌شود. این یک جشنواره ملی و رهایی از بندهاست. این نکته مهم است که ما به انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن می‌بالیم. جشنواره‌ها افتخارشان این است که با این عنوان قرآنی یعنی فجر مزین هستند.

وی ادامه داد: مردم ایران در طول این سال‌ها بر پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و حفظ و صیانت از آرمان‌های مردم بوده است. سینمای ایران بر پای امید و اخلاق ظهور و بروز کرده است که مجموعه فیلم‌های این دوره نیز با این ویژگی‌ها شناخته می‌شوند.

اسماعیلی افزود: ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه‌های چندساله داریم و از هویت، خط، دین، مذهب و همه مناسک و آیین های ملی صیانت می کنیم و سینما و هنر مهم ترین ابزار برای اعتلای همه این داشته‌های مردم ایران است. حیا، عفت و پوشش یکی از افتخارهای لاینفک زندگی ایرانیان است و در پژوهشی که در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات صورت گرفت  ۸۵ درصد مردم ایران خود را حامی این نماد ملی و دینی خود یعنی پوشش و حجاب و عفت دانستند. این واقعیت است که بانوان عفیف ما پرچمدار ما هستند. از آقایان خزاعی و امینی هم سپاسگزارم که در هیات های داوری از بانوان عزیز دعوت کردند و این بزرگواران حضور داشتند.