معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد: دو هزار مگاوات هدف گذاری تولید انرژی خورشیدی توسط استاندار صورت گرفته تا از انرژی خورشیدی برای تولید برق مورد نیاز شبکه استفاده شود.

به گزارش صبح ساباط؛ فراتی گفت: انرژی برق جزء انرژی‌های زیرساخت است و درتمام موارد زندگی بشری نقش داردو از آن استفاده می‌شود.
وی ادامه داد:انرژی برق از راه‌های گوناگونی استخراج می‌شود که در کشور ما از طریق سوخت فسیلی مانند گاز در نیروگاه‌ها یا سایر سوخت فسیلی تولید می‌شود.
معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تابش خوبی در ایران به خصوص یزد داریم به انرژی خورشیدی توجه خوبی شده است و قرار شده در دولت سیزدهم در مدت ۴ سال ده هزار مگاوات نیروگاه در کشور احداث شود و استان یزد از بهترین نقاط برای تولید برق ازانرژی خورشیدی است.
فراتی اضافه کرد:نیروگاه خورشیدی مزایای زیادی دارند مانند تجدید پذیر بودن، انرژی پاک هستند، نداشتن آلودگی و هزینه نگهداری پایینی دارند لذا استان یزد دو هزار مگاوات هدف گذاری تولید انرژی خورشیدی توسط استاندار صورت گرفته تا از انرژی خورشیدی برای تولید برق مورد نیاز شبکه استفاده کند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد گفت:خدمات در شرکت توزیع برای مشترکان تا ۷ مگاوات و بالای ۷ مگاوات از طریق برق منطقه‌ای پیگیری می‌شود ونسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۰ درصد رشد ظرفیت نقد شده داریم و نیروگا‌هایی نیز در دهشیر، گاریزات واردکان در بحث شرکت توزیع داریم و در بخش دولتی نگاه حمایتی در بخش مددجویان کمیته امدادامام خمینی (ره) و بسیج سازندگی با وام‌های کم بهره و خرید برق اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

فراتی گفت:در بخش حمایتی ۲۶۹ نیروگاه نقد شده داریم که با قیمت خوبی برق تولیدی خریداری می‌شود و تا پایان سال ۶۶۰ دستگاه در بخش حمایتی ایجاد می‌کنیم و سایر انشعابات ۲۳۲ نیروگاه نصب شده داریم و دربخش صنعت دولت تمهیداتی دیده باتوجه به قانون ۱۶ مشترکان صنعتی تا سال ۱۴۰۵ موظفند تا حداقل ۵ درصد برق خود را از انرژی تجدید پذیر تامین کنند.

  • منبع خبر : صداوسیما