به گزارش صبح ساباط؛ سید علی المدرسی معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه این معاونت در راستای تامین امنیت شغلی معلمین مدارس سما استان یزد اقدامات متناسب در دستور کار خود قرار داده است؛ گفت: یکی از این اقدامات تبدیل وضعیت معلمین سما بود که در همین راستا جلسه گزینش […]

به گزارش صبح ساباط؛ سید علی المدرسی معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه این معاونت در راستای تامین امنیت شغلی معلمین مدارس سما استان یزد اقدامات متناسب در دستور کار خود قرار داده است؛ گفت: یکی از این اقدامات تبدیل وضعیت معلمین سما بود که در همین راستا جلسه گزینش حرفه‌ای معلمان سما شهرستان یزد، از وضعیت قراردادی به رسمی با حضور دکتر دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مدیران حقوقی مدارس پسرانه و دخترانه، مدیران ستادی و معاونین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد یزد برگزار شد.

المدرسی در همین رابطه تاکید کرد: انعقاد قرار داد ۱۲ ماهه و افزایش پرداختی معلمین سما استان یزد نیز از جمله اقداماتی است که معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جهت رفاه و رفع دغدغه مندی معلمان مدارس سما در برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی خود گنجانده است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

رئیس دانشکده تعلیم و تربیت یزد در ادامه با بیان اینکه نشست شورای این دانشکده با حضورر اعضای این شورا برگزار شد؛ گفت: مشابهت سنجی مفاهیم درسی دانشجویان با مقوله شمسه رشد یکی از طرح های مطرح شده در این جلسه بود که در همین راستا؛ چگونگی تبیین و اجرای طرح تلفیق شمسه رشد با مفاهیم درسی دانشگاهی در دستور کار شورا قرار گرفت.

استاد تمام دانشگاه همچنین اظهار داشت: در این نشست؛ در راستای برگزاری کارگاه تربیت چه چیز نیست دکتر عبد العظیم کریمی نویسنده کتاب “تربیت چه چیز نیست” و حضور ایشان در عرصه مدارس سما و دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی که قرار است در اواسط بهمن ماه صورت پذیرد؛ بحث و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است؛ شیوه برگزاری کارگاه عروج عقل و طرح نظام مسائل شورای تربیتی مدارس سما از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

خبرهای خوب برای دانشجویان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی یزد 

المدرسی در ادامه عنوان کرد: برای دانشجویان طرح معلمان در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی مانند آیین نامه سایر رشته های تحصیلی برنامه ریزی می شود.

استاد تمام دانشگاه همچنین اظهار کرد: بر اساس بخشنامه جدید ابلاغی سازمان مرکزی و معاونت امور تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان طرح معلمان در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی از ترم بهمن ماه می توانند به لحاظ ترم بندی تحصیلی و سقف کمی اخذ واحد های درسی مانند سایر رشته های آموزشی تا سقف ۲۰ واحد را انتخاب کنند.

بر این اساس؛ دانشجویان مورد اشاره الزامی برای گرفتن ترم تابستان ندارند و مانند آیین نامه سایر رشته های تحصیلی برای آن ها برنامه ریزی می شود.

المدرسی در پایان تاکید کرد: برنامه های دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی یزد در تعالی بخشی و توجه به آموزش برای رشته های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت در حال پیگیری و اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد: عرصه مدارس و دانشگاه تلاش کنند تا نقش خود را در مهارت آموزی حداکثری دانشجویان به منصه ظهور برسانند.